افزونه نمایش کد در نوشته وردپرس CodeColorer

اگر ما خواسته باشیم قطعه کدی را حالا به هر زبان برنامه نویسی، در صفحات سایت خود نمایش دهیم، که هم به راحتی این کار شدنی باشد، و هم اینکه از نظر رنگ بندی کد ما ظاهری زیبا داشته باشد، باید از افزونه هایی مثل CodeColorer استفاده کنیم. این افزونه کدی را که ما به آن می دهیم را درون یک جعبۀ شکیل به صورت رنگ بندی شده برای هر زبان برنامه نویسی نشان می دهد. در ادامه با این افزونه جهت نمایش کد در نوشته وردپرس آشنا خواهیم شد.

افزونه نمایش کد در نوشته وردپرس CodeColorer

افزونه نمایش کد در نوشته وردپرس CodeColorer

اگر سایت شما یک سایت راجع به برنامه نویسی و توسعه نرم افزاری است، بعید است که به چنین افزونه ای نیاز پیدا نکرده باشید! در برخی اوقات نیاز است که یک قطعه کد را در لابلای نوشته خود برای نمایش به بازدید کنندگان قرار دهید. البته می توانید از همان ویرایشگر خود وردپرس برای نمایش عادی قطعه کد استفاده کنید. اما شاید خواسته باشید به صورت حرفه ای تر عمل کنید که راه کارش این است از افزونه CodeColorer استفاده نمایید.

کاربرد افزونه CodeColerer

با رفتن به صفحه افزونه ها > افزودن نام این افزونه را جستجو کرده و آن را نصب و فعال کنید. پس از فعال شدن می توانید به صورت آنی از آن استفاده کنید. به این صورت که وارد صفحه افزودن یا ویرایش یک نوشته شوید و کد خود را قرار دهید.

یک آموزش جذاب دیگه!  افزونه نمایش کد در وردپرس

نصب و فعال کردن افزونه CodeColerer

کاربرد این افزونه بدین صورت است که شما تکه کد خود را در ویرایشگر وردپرس درون یکی از دو برچسب زیر می توانید قرار دهید:

[cc lang="lang"]code[/cc]

<code lang="lang">code</code>

مشخصه lang در کدهای بالا به افزونه می فهماند که کد را باید با چه زبان برنامه نویسی رنگ بندی کند. البته هر چند که می توانید از آن صرف نظر کنید. کد مورد نظر خودتان را هم باید به جای code وسط دو برچسب باز و بسته قرار دهید. دقت کنید که باید از یکی از آنها استفاده کنید. در ضمن بازدید کنندگان و خود مدیر سایت در دیدگاه ها هم می توانند از این نوع برچسب گذاری استفاده کنند.

تنظیمات افزونه CodeColerer

افزونه CodeColerer یک صفحه تنظیمات هم دارد که در زیر مجموعه گروه صفحات تنظیمات وردپرس جای گرفته است. تمامی گزینه های آن به زبان فارسی توضیحاتی دارند که با خواندن هر کدام از کارآیی آنها آگاه خواهید شد. بیشتر از تنظیمات برای سفارسی کردن نحوۀ نمایش هر کدام از جعبه های کدها در سایت کاربرد دارند.

تنظیمات افزونه CodeColerer

خوب. به انتهای آموزش این ساعت از سایت wptutorial.ir رسیدیم. امیدواریم که توانسته باشیم با این آموزش هم گامی هر چند کوچک در حرفه ای تر شدن شما عزیزان برداشته باشیم. با آموزش های دیگر سایت همچنان همراه ما باشید.

یک آموزش جذاب دیگه!  افزودن کد به وردپرس با Insert Headers and Footers

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.