آموزش افزونه Go Live Update Urls برای تغییر کامل دامنه

آیا قصد تغییر دامنه سایت وردپرس خود را دارید؟ آیا از این کار واهمه دارید که نکند مشکلی برای سایت رخ دهد؟ اگر با روش تغییر دستی دامنه وردپرس راحت نیستید، از افزونهٔ Go Live Update Urls استفاده کنید. این افزونه تمامی کارها را خودش به صورت خودکار برای شما انجام می‌دهد و سایت را بدون ایراد تحویل شما می‌دهد. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که دامنه قدیمی و دامنه جدید وردپرس را به آن بدهید و صبر کنید تا عملیات جایگزین کردن به اتمام برسد.

آموزش افزونه Go Live Update Urls برای تغییر کامل دامنه

پس از اینکه Go Live Update Urls را روی وردپرس خود نصب و فعال کردید، نوبت به آن می‌رسد که صفحات ابزارها را باز کرده و روی Go Live کلیک کنید. صفحهٔ تنظیمات افزونه برای شما باز خواهد شد. تصویر این صفحه را در زیر می‌بینید. از روی همین عکس هم ادامهٔ آموزش را تقدیم شما خواهم کرد.

در قسمت WordPress core tables شما باید مشخص کنید که کار جایگزین کردن روی کدام جدول‌های پایگاه دادهٔ وردپرس انجام شود؟ بهتر است که تمامی گزینه‌ها را فعال نگه دارید. چون نام دامنهٔ قدیمی سایت شما روی تمامی این جداول موجود است. مخصوصاً جدو wp-options که تنظیمات وردپرس را درون خود جای داده است.

صفحه تنظیمات افزونه Go Live Update Urls

در قسمت Tables created by plugins نام جداولی را می‌بینید که توسط افزونه‌های وردپرس ایجاد شدند. درون این جدول‌ها هم ممکن است نام دامنهٔ قدیمی شما وجود داشته باشد. پس بنابر تشخیص خودتان، هر کدام را که خواسته باشید می‌توانید فعال کنید. همانطور که خود افزونه هم هشدار داده، ممکن است اعمال تغییرات روی این جداول زیاد امن نباشد. برای این کار پیشنهاد استفاده از نسخهٔ پولی افزونه داده شده!

یک آموزش جذاب دیگه!  کدهای SQL برای تغییر دامنه سایت وردپرس در دیتابیس

در نهایت هم Old URL و New URL را داریم که باید به ترتیب نشانی قدیمی و نشانی جدید سایت را وارد کنیم. در آخر هم روی Update Urls کلیک کنیم. همانطور که دیدید، استفاده از افزونه بسیار راحت بود و کار تغییر دامنه وردپرس را به صورت کاملاً خودکار و یکپارچه انجام می‌داد. البته برای این کار روش‌های دیگری هم وجود دارند که مهم نیست شما از کدام روش استفاده می‌کنید. مهم این است که مراحل را بدون ایراد طی کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.