Conversion Rate چیست؟
در بازاریابی اینترنتی ما بحثی با نامه Conversion Rate داریم. این عبارت به فارسی به نرخ تبدیل ترجمه شده است و به نرخ تبدیل بازدید کنندگان سایت به مشتری گفته میشود. یعنی مثلاً اگر یک سایت روزانه ۱۰۰ نفر بازدید کننده دارد که از این میزان فقط ۲ نفر از محصول عرضه شده روی سایت استفاده میکنند و آن را خریداری مینمایند، نرخ تبدیل روی این سایت ۲ درصد است. پس واحد نرخ تبدیل درصد است که به واسطهٔ آن میتوان دریافت که کیفیت سایت چقدر است و چقدر برای تبدیل بازدید کنندگان به مشتری کار شده.
البته باید دانست که همیشه معیار سنجش نرخ تبدیل، تبدیل بازدید کنندگان به مشتری نیست! خیلی از مواقع تبدیل بازدید کنندگان به مشترکان خبرنامه یا حتی تشویق به عضویت در بخش تالارهای گفتگوی سایت میتواند هدف اصلی باشد. پس باید دید که هدف کوتاه مدت و بلند مدت شما روی سایت چیست.
بهینه سازی نرخ تبدیل یا Conversion Rate
نرخ تبدیل هر چقدر بیشتر شود، بهتر است. یعنی از ۰ تا ۱۰۰ هر چقدر به ۱۰۰ نزدیکتر باشد، قطعاً بهتر است. ولی معمولاً نرخ تبدیل از یک عدد به بالا، بسیار رؤیایی است و در عمل رسیدن به آن تقریباً غیر ممکن است. به مجموعه کارهایی که برای افزایش نرخ تبدیل میبایستی انجام داد، بهینه سازی نرخ تبدیل گفته میشود.
حساب کردن نرخ تبدیل
حساب کردن نرخ تبدیل بستگی به نرم افزار آمارگیر و ردگیری فعالیتهای بازدید کنندگان دارد. مثلاً در مواقعی که از سیستمهای تبلیغاتی و همچنین آمارگیر شرکت گوگل به صورت همزمان استفاده میکنید، این سامانههای برای شما نرخ تبدیل را به شکلی تقریباً دقیق حساب میکنند. در سادهترین حالت تعداد مثلاً خریدهای انجام شده در یک ماه را تقسیم بر تعداد کل بازدید کنندگان سایت میکنیم که نرخ تبدیل را به ما بر میگرداند.
سئو و بازاریابی
بدون دیدگاه
بالا بردن نرخ تبدیل در سایت، بهینه سازی سایت وردپرس، مبانی سئوی سایت