شروع به کار تولید محتوای متنی

اگر تصمیم گرفتید تولید محتوا را شروع کنید، باید بدانید که دقیقاً نقطهٔ شروع کار شما کجا باید باشد. البته این نقطهٔ شروع به عوامل مختلفی بستگی دارد. از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به نوع محتوای تولیدی اشاره کرد. حالا اگر نوع محتوای مد نظر ما متنی باشد، نقطهٔ شروع ما می‌تواند مطالعه و کسب اطلاعات اولیه راجع به موضوع باشد که قصد نوشتن در مورد آن را داریم. سپس می‌توان دست به کار شد و شاکلهٔ اصلی موضوع را درون ذهن ایجاد کرد و شروع به نگارش تک تک بخش‌ها نمود.

شروع به کار تولید محتوای متنی

برای اینکه دست به کار تولید محتوای متنی بزنیم، یعنی قبل از اینکه یک مقاله مثل همین آموزش را بنویسیم، می‌توان مراحل کار را به این صورت تعریف کرد:

جمع آوری اطلاعات اولیه

بد نیست راجع به هر چیزی که می‌خواهیم بنویسیم، قبلش کمی تحقیق کنیم. با وجود ابزاری مثل گوگل، این کار بسیار ساده شده است. کافی است عنوانی را جستجو کنیم و وارد چند تا از صفحاتی که در نتایج جستجو برگردانده شده است شویم و مطالعه کنیم. البته گاهی از اوقات موضوع ما طوری است که حتماً باید خودمان کمی تجربه به خرج دهیم. حالا یا از قبل این تجربه را داریم. یا باید خودمان دست به کار شویم و ببینیم که چه طور کار می‌کند.

مثلا یک مقاله راجع به وردپرس را در نظر بگیرید. اگر از قبل راجع به افزونه‌ای که می‌خواهید بنویسید، اطلاعات عملی دارید، کار شما راحت است. می‌دانید که باید چه بنویسید و از کجا شروع کنید. اما اگر اطلاعات لازم راجع به کار کردن با افزونه را ندارید، بهتر است آن را روی وردپرس خود نصب کنید و یک کم با آن کار کنید. حالا اگر چیزی بنویسید، با پشتوانهٔ عملی است. پس به دل مخاطب می‌نشیند.

یک آموزش جذاب دیگه!  بازاریابی محتوایی چیست ؟

بعضی از موضوعات هم هستند که کاملاً به دانش خود نویسنده وابسته است. در این صورت حتماً باید طوری نگارش صورت گیرد که خوانند متوجه این موضوع بشود که محتوای متنی کاملاً وابستهٔ به دانش نویسنده است. پس این را روی حساب یک نظریهٔ اثبات شده نگذارد!

موضوع بندی محتوا

حالا شروع می‌کنیم به تعیین ساختار محتوای متنی در ذهن. این کار باعث می‌شود تا بتوانیم موضوع بندی خوبی را ایجاد کنیم. همین مقاله را در نظر بگیرید؛ از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که شما در حال خواندن بخش سوم آن هستید. بخش اول که مقدمه‌ای راجع به شروع به کار تولید محتوای متنی بود. بخش دوم راجع به جمع آوری اطلاعات اولیه و بخش سوم هم موضوع بندی محتوا است.

بخش بندی کردن محتوا علاوه بر اینکه به ما به عنوان نویسنده کمک می‌کند تا دقیق‌تر و راحت‌تر بتوانیم بنویسیم، به خواننده هم کمک می‌کند تا بهتر مفهوم محتوای متنی را درک کند. یا حتی اگر قرار باشد مستقیم به سراغ بخش خاصی برود، این کار برای وی امکان پذیر باشد.

شروع به نوشتن محتوا کنید!

حالا می‌توانید شروع به نوشتن کنید. گاهی اوقات ممکن است نوشته‌ای را ابتدا روی کاغذ بنویسید و پس از تکمیل، با صفحه کلید آن را به رایانه وارد کنید. اما حرفه‌ای سعی می‌کنند مستقیم با رایانه محتوای خودشان را بنویسند. این کار باعث می‌شود که سرعت کارشان و کیفیت افزایش پیدا کند. سرعت که مشخص است چرا باید بالا برود. چون نوشتن روی کاغذ حذف شده است. علاوه بر آن سرعت نوشتن با صفحه کلید، اگر تایپ ده انگشتی را یاد داشته باشید، به هیچ عنوان قابل مقایسه با سرعت نوشتن روی کاغذ، هر چند که سرعت نوشتن شما با قلم بالا باشد، نیست!

یک آموزش جذاب دیگه!  ایده یابی برای تولید محتوا

کیفیت هم به این دلیل بالا می‌رود، چون وقتی سرعت بالا می‌رود، مکث کردن روی هر کلمه از جمله کاهش پیدا می‌کند. بنابراین فقط کافی است روی مفهوم جمله و در نهایت مفهوم کل بند و کل بخش تمرکز کنیم. اینها تنها زمانی میسر است که نوشتن با صفحه کلید را به صورت اصولی انجام بدهید. نه اینکه مثل خیلی‌ها تنها با دو تا انگشت سبابه شروع به نوشتن کنید! همین الان من این مقاله را حداکثر در مدت زمان ۱۵ دقیقه نگارش کردم! پس شما هم می‌توانید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.