سختی کلمات کلیدی در سئو Keyword Difficulty

از مهم ترین استراتژی های مهم در امر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، بررسی و جستجوی کلمات کلیدی است. به عنوان مدیر سئوی سایت باید بررسی های زیادی روی کلمات کلیدی سایت خود بکنید و بهترین کلمات کلیدی را پیدا کرده و روی آن کلمات کلیدی در سایت خود کار کنید. این کار باید جزء فعالیت های روزمره شما باید تا روز به روز ارزش و کیفیت سایت افزایش پیدا کند. اما هر کلمه کلیدی مشخصه های زیادی می تواند داشته باشد که یکی از آنها سختی کلمات کلیدی است که به آن Keyword Difficulty هم گفته می شود. به این معنا که برای موفق شدن در آن کلمه کلیدی چقدر احتمال موفقیت وجود دارد. این تعریف سختی کلمات کلیدی در سئو است.

سختی کلمات کلیدی در سئو Keyword Difficulty

سختی کلمات کلیدی در سئو Keyword Difficulty

کار روی کلمات کلیدی برای انتخاب یک دسته از آنها به این دلیل ضرورت دارد که ما باید در یک حیطۀ خاصی از کلمات کلیدی روی سایت کار کنیم. این طور نباید باشد که هر کلمه کلیدی که ذهن مان رسید شروع به نوشتن و لینک دادن به آن در سایت کنیم. این کار باعث هدر رفتن تلاش ما خواهد شد. هر چقدر انتخاب کلمات کلیدی دقیق تر باشد و فقط روی انها در سایت کار کنیم، موفقیت ما بیشتر خواهد شد.

یک آموزش جذاب دیگه!  ۵ اشتباهی که سئوکارهای بی تجربه انجام می دهند!

شاید تعاریف مختلفی برای Keyword Difficulty یا همان سختی کلمات کلیدی شده باشد که بنده در این مقاله تعریف خود را توضیح می‌دهم. سختی کلمه کلیدی به میزان رسیدن به موفقیت در آن کلمه کلیدی گفته می شود که هر چقدر بیشتر باشد، باید هزینه و زمان بیشتری روی آن صرف کرد.

پس به عبارتی دیگر، هر وقت رسیدن به یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی در موتور جستجو ساده تر باشد، Keyword Difficulty آن کمتر است. به همین نسبت هر چقدر رسیدن به آن کلمه کلیدی در موتور جستجو سخت تر باشد، Keyword Difficulty آن کلمه بیشتر است. در زمان تعیین استراتژی برای انتخاب کلمه کلیدی، لزوماً هر چقدر سختی آن بیشتر باشد، بهتر نیست. حتی گاهی اوقات اگر بدون هزینه هم برای یک اصطلاح کلیدی که سختی زیادی دارد در صدر نتایج جستجو در موتور جستجو قرار بگیرید، ممکن است از این اوضاع هیچ سودی نبرید! چون باید عوامل زیادی از جمله موضوع سایت و محصولی که برای فروش دارید را در نظر گرفت تا یک لیست از کلمات کلیدی مناسب کنار هم بچینیم. حالا به سراغ Keyword Difficulty یا سختی آن کلمات کلیدی رفته و ببینیم که از نظر زمانی و مالی کدام یک مقرون به صرفه است که اول روی آنها کار شود.

یک آموزش جذاب دیگه!  دامین آتوریتی چیست ؟

حالا برای پیدا کردن Keyword Difficulty یک کلمه کلیدی، باید از ابزارهای آنلاین استفاده کرد. ابزار keyword research در Google Adwords یکی از آن هاست که برای شرکت گوگل است. ابزارهای آنلاین دیگر مثل سایت ahref هم هست که شاید استفاده از بیشتر آنها پولی باشد و شما باید هزینه استفاده از آنها را پرداخت کنید. البته به غیر از این سرویس ها، با بازخوردهای شهودی، مثل میزان صفحاتی که برای یک عبارت کلیدی در گوگل برگردانده می‌شود هم می توان به سختی یک کلمه کلیدی تا حدی پی برد.

بعد از انتخاب کلمه کلیدی های مناسب برای سایت، که باید روی آنها کار کنیم، وقت آن است که دست به کار شده و هر چه سریعتر محتواهای زیادی پیرامون آن کلمات کلیدی منتشر کنیم. این کلمات کلیدی در ساختار پیوند دهی داخلی و خارجی صفحات سایت ما هم باید تاثیر داشته باشد و در نهایت کل مجموعه سئوی سایت باید پیرامون آن کلمات کلیدی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.