ویدیوهای فارسی و رایگان آموزش وردپرس

همینک دانلود و تماشا کنید

چطور یک لیست ایمیل عالی بسازیم؟

شما حتماً شنیده اید که افراد خبره در امر بازاریابی اینترنتی، در رابطه با لیست ها، مخصوصاً لیست ایمیل، از شعار «پول در لیست ها است» استفاده می کنند. آنها می دانند که ساخت یک فهرست از راه های ارتباطی مخاطبان، یعنی اینکه با ارسال پیام های هدفمند به آنها، می توان به فروش بالایی دست یافت. باید دانست که امروزه با به وجود آمدن راه های ارتباطی جدیدتر، ایمیل ها هنوز کارایی خود را حفظ کرده اند و نمی توان اهمیت آنها را کتمان کرد. در این مقاله علاوه بر اینکه شما را با یک سری اطلاعات مفید مواجه می کنیم، به شما خواهیم گفت که چطور یک لیست ایمیل حرفه ای و عالی بسازید.

چطور یک لیست ایمیل عالی بسازیم

اول بهتر است کمی راجع به اهمیت بازاریابی در عرصهٔ ایمیل بحث کنیم. ایمیل یکی از بهترین روش های ارتباط با مشتریان است. حتی با وجود این همه شبکهٔ‌ اجتماعی جذابی که وجود دارد.

مطالعه بعد از مطالعه نشان داده که ایمیل هنوز یک روش موثر برای دریافت بازخورد مناسب از مشتریان است.

کیفیت بازاریابی ایمیلی در برابر دیگر روش های تبلیغ اینترنتی

کیفیت بازاریابی ایمیلی در برابر دیگر روش های تبلیغ اینترنتی

طبق تحقیقات Adobe به ازای هر یک دلاری که برای تبلیغات در حیطهٔ بازاریابی ایمیلی خرج می شود، ۴۰ دلار برگشتی دارد!‌ این در حالی است که روش های دیگر بازاریابی دیجیتالی از این مقدار کمتر برگشت سرمایه دارند. البته که این تحقیقات مربوط به سال ۲۰۱۶ است و ممکن است اندکی اختلاف وضعیت با زمان حال وجود داشته باشد.

بازده بازاریابی ایمیلی در برابر دیگر روش های تبلیغ اینترنتی

بازده بازاریابی ایمیلی در برابر دیگر روش های تبلیغ اینترنتی

اما اگر شما هنوز فهرست ایمیل خودتان را نساختید، هیچ فرقی به حال شما نخواهند داشت! بهترین راه برای اینکه ارزش بازاریابی تان را بالا ببرید، این است که فهرست ایمیل تان را بسازید. اما چطور باید این کار را از صفر انجام داد؟ به شما خواهیم گفت چطوری!

چطور یک فهرست ایمیل عالی بسازیم؟

هدف شما چیست؟ جامعهٔ هدفتان از چه افرادی تشکیل می شود؟ اصولاً‌ ابتدا باید قادر باشید به این سوالات پاسخ دهید. برای اینکه به این سوالات پاسخ دهید باید ببینید که چه چیزی را می خواهید بفروشید و قصد بازاریابی برای چه محصولی را دارید.

۱- مخاطبان تان را بشناسید

بعد از اینکه راجع به خدمات خودتان آگاه شدید، بهتر است یک کاغذ بردارید و هر آنچه که مخاطبان شما باید داشته باشند را بنویسید. سن و سال کسانی که باید محصول شما را خریداری کنند چقدر است؟ چه علاقه هایی دارند؟ بیشتر در چه جاهایی و چه سایت هایی سرک می کشند؟ چه مقدار درآمد و هزینه دارند؟ از نظر مالی در چه وضعیتی هستند؟ بیشتر در چه شبکه های اجتماعی فعال ترند؟ و سوالات دیگر که با فکر خودتان می توانید به آنها برسید. هر چقدر بیشتر راجع به آنها بدانید، موفق تر عمل خواهید کرد.

شناخت مخاطب در بازاریابی ایمیلی

شناخت مخاطب در بازاریابی ایمیلی

دانستن این اطلاعات برای این است که بدانید بیشتر در کجاها باید به دنبال کسانی باشید که نشانی ایمیل شان را به لیست شما اضافه کنند. اصلاً‌ شاید ممکن است کسانی که به عنوان مشتری هدف هدفگذاری کرده اید، کسانی باشند که با ایمیل سر و کار ندارند! هر چند که احتمال آن بسیار بسیار کم است. اما همین دانش اولیه به شما کمک می کند که هزینه اضافی نکنید.

۲- شما باید یک وب سایت داشته باشید

برای جمع آوری ایمیل نیاز به یک مکان داریم که کاربران وارد آن شوند. در بیشتر موارد این مکان می تواند یک سایت باشد. سایتی که حتی شامل تنها یک صفحه باشد. اما همان یک صفحه باید طوری ساماندهی و طراحی شود که سبب افزایش نرخ تبدیل افراد به عضو لیست ایمیل شود.

اما در بیشتر مواقع سایتی که راه اندازی می کنید، می تواند شامل صفحات و بخش های دیگری هم باشد. مثل بخش مقالات که آموزش ها و اخبار مربوط به موضوع اصلی کاری تان را منتشر می کنید و این باعث می شود حتی خود همین سایت هم به یک منبع برای جذب بازدید کننده و افزایش اعضای لیست ایمیل تبدیل شود. چون سایت ها بعد از مدتی از طریق موتورهای جستجو و با کلمات کلیدی که برای آن بهینه شدند ورودی می گیرند.

اگر فکر می کنید که زمان کافی برای ساخت یک سایت دارید، حتماً زمان بگذارید و یک سایت خوب بسازید. با منابع آموزشی و ابزارهای خودکاری که امروزه وجود دارد، کار طراحی سایت دیگر سخت نیست. ما به شم پیشنهاد استفاده از کتاب های آموزشی کاربر رایانه را داریم که علاوه بر کتاب ها فیلم های آموزشی رایگانی را هم به شما ارائه می کند که همگی رایگان و به زبان فارسی است.

حتی اگر وقت کافی برای راه اندازی یک سایت را هم ندارید، با سرویس های آمادهٔ ساخت یک صفحه اینترنتی، یا حتی سرویس هایی که خودشان اقدام به جمع آوری و ساخت فهرست ایمیل می کنند، می توانید چنین کاری را بکنید.

ولی داشتن سایت اینترنتی با صفحات زیاد مزیت هایی دارد که برای کسب و کار شما قطعاً موثر خواهد بود.

۳- شما نیاز به یک سرویس بازاریابی ایمیل دارید

این سرویس ها برای جمع آوری نشانی های ایمیل و ارسال نامه و پیام به تک تک افراد استفاده می شوند. سرویس های خارجی و ایرانی زیادی برای این منظور هستند. مثلاً MailChimp یکی از معروف ترین سرویس های رایگان خارجی است که بازاریاب های زیادی از آن استفاده می کنند.

سرویس بازاریابی ایمیل

سرویس بازاریابی ایمیل

کار این سرویس ها ساماندهی نشانی های ایمیل و ارسال ایمیل است. البته که ابزارهای کمکی زیادی را هم در اختیار شما قرار می دهند. استفاده از این سرویس ها معمولاً تا تعداد خاصی مشترک رایگان است. بعد از آن باید مقداری هزینه پرداخت کنید.

به غیر از این سرویس ها، اگر از CMS یا سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس استفاده می کنید، که در اصل نرم افزار مدیریت سایت محسوب می شوند و رایگان هم هستند، این نرم افزارها دارای افزونه هایی برای مدیریت لیست ایمیل هم هستند. این افزونه ها خودشان فهرست ایمیل شما را مرتب می کنند و سپس اقدام به ارسال ایمیل به مخاطبان فهرست ایمیل می کنند. به جای اینکه از سرویس های مدیریت لیست ایمیل استفاده کنید، قادرید از این افزونه ها استفاده کنید.

۴- شما نیاز به یک پیشنهاد شگفت انگیز دارید

برای پیوستن به لیست ایمیل، افراد نیاز به یک دلیل دارند. اگر یک تخفیف ارائه کردید، یا محصول رایگانی را عرضه می کنید اینها می‌تواند سبب جذب برای بزرگ تر کردن لیست ایمیل تان باشد. روی این مورد خوب فکر کنید.

پیشنهاد شگفت انگیز برای ساخت فهرست ایمیل

پیشنهاد شگفت انگیز برای ساخت فهرست ایمیل

اگر سایت شما مدام در حال به روز رسانی است، اینکه بهترین مقالات را در صندوق ایمیل خود دریافت کنند، شاید پیشنهاد خوبی باشد. یک عنوان خوب برای توضیحات تان بزنید و درخواست تان را واضح بیان کنید. در آخر هم جعبهٔ دریافت نشانی ایمیل را قرار دهید تا ایمیل کاربر را دریافت کند.

آیا از همان ابتدا باید محصول داشت؟

باید دانست که اگر قصد ساخت فهرست ایمیل تان را دارید، از همان ابتدا نیازی نیست محصولی داشته باشید. چرا که خیلی اوقات زمانی که یک فهرست ایمیل می سازیم، اطلاعاتی هم در رابطه با محصولی که قادریم ایجاد کنیم و از آن سود نماییم هم به دست می آوریم. به جای اینکه فقط اطلاعات به مخاطبان بدهیم.

مثلاً قادرید بفهمیم که بیشتر افراد چه موضوعاتی را می پسندند و فروش چه چیزهایی بیشتر است. این اطلاعات در موفقیت های بعدی نقش بسیار پر رنگی دارند. اول باید ببینید که آنها به دنبال چه هستند، همان را فراهم کنید. این کار هم لیست ایمیل تان را بزرگ تر از قبل می کند. هم اینکه فروش آینده تان را افزایش می دهند.

از منابع مهم برای ساخت لیست ایمیل تان استفاده کنید

حالا که با مراحل ساخت یک لیست ایمیل آشنا شدید، می خواهم به شما نحوهٔ بالا بردن اعضای لیست را با منابع مهم دیگری آموزش دهم.

ممکن است از قبل درون دفترچه ایمیل صندوق ایمیل تان افرادی را داشته باشید که برای اولین نفرها جهت افزودن به لیست ایمیل مناسب باشند. شما میتوانید مستقیم آنها را به لیست ایمیل خود اضافه کنید؟ جواب خیر است! شما اجازه بدون اجازهٔ هیچ نشانی ایمیلی را به فهرست ایمیل خود ندارید. باید آنها را به صفحه ای که دارای فرم عضویت در لیست ایمیل هست هدایت کنید تا اگر خواستند نشانی ایمیل شان را بدهند.

سایتی که ایجاد می کنید باید صفحه ای با عنوان صفحهٔ فرود داشته باشد. این صفحه فرود همان اولین مواجه کاربر با سایت شماست. بسته به اینکه کاربر از کجا آمده است، هر کدام باید صفحهٔ‌ ورود خاص خودشان را داشته باشند و در انتها هم از آنها درخواست شود که در لیست ایمیل ثبت نام کنند. پس حالا می توانید قسمتی از اهمیت دارا بودن یک سایت اینترنتی را بدانید. به غیر از اینکه خود سایت می تواند اعضای بیشتری را به سمت لیست ایمیل تان بکشاند.

بازاریابی محتوایی و موتورهای جستجو

یکی از مهم تری منابعی است که می توان از آن استفاده کرد تا لیست ایمیل مان را قوی تر از قبل کنیم. بازاریابی محتوایی یعنی تولید و انتشار محتوا روی سایت خودمان یا حتی دیگر سایت، به طوری که در نهایت سبب جذب افراد بیشتر به آنها شود. پس از آن با درخواست عضویت در فهرست ایمیل مواجه می شوند و این می شود که بازاریابی محتوایی یکی از مهم ترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی برای هر کاری است.

در این میان موتورهای جستجو برای پیدا کردن محتوا به جستجوگران کمک زیادی می کند. زمانی که شما یک وبلاگ دارید و محتوای خوبی روی آن منتشر می کنید، این موتورهای جستجو مثل گوگل هستند که می توانند برای شما بازدید کنندهٔ هدفمند بفرستند و در نهایت شما از آنها برای اهداف خود استفاده نمایید.

شبکه های اجتماعی

اگر شما درون شبکه های اجتماعی مختلف صفحهٔ شخصی دارید، می توانید نشانی صفحهٔ فرودتان را در آنها وارد کنید و بخواهید که در فهرست ایمیل تان عضو شوند. هر شبکه اجتماعی افراد خاصی را به خود جذب می کند. مثلاً شبکه اجتماعی لینکداین مخصوص متخصصین هر حوزه ای است.

شبکه های اجتماعی شما را فراتر از دوستان و آشنایان قرار می دهد و شما را با افراد تازه ای آشنا می سازد. از هشتگ ها و برچسب ها به درستی استفاده کنید تا سبب شود بیشتر دیده شوید. ترفندهای زیادی هم برای بیشتر دیده شدن در شبکه های اجتماعی وجود دارد که در رابطه با آنها در بخش سئوی سایت بحث کردیم.

خرید تبلیغ

حتی می توان مستقیم برای فهرست ایمیل خود در سایت های مختلف و حتی صفحه های مختلف شبکه های اجتماعی تبلیغ سفارش داد. باید ببینید که مخاطبان هدف شما بیشتر در کجاها هستند. بعد اقدام به درج تبلیغ خود در آنجا کنید. این یکی از روش های پرهزینه برای بالا بردن تعداد اعضای فهرست ایمیل است. اما با هزینه کردن بهینه، نتیجهٔ‌ خوبی دریافت خواهید کرد.

سایت های زیادی هستند که به صورت تخصصی روی یک موضوع خاص کار می کنند. کانال ها و پیج های زیادی در صفحه های اجتماعی مشغول فعالیتند که روزانه افراد زیادی را به خود جذب می کنند. روی آنها مطالعه کنید و ببینید که کدامیک با کمترین هزینه بهترین نتیجه را ارائه می کنند.

دقت داشته باشید که فقط لینک صفحهٔ فرود سایت را منتشر کنید و البته از توضیحات و گرافیک خوبی هم استفاده نمایید. امکان دارد در ابتدا شکست هایی از هزینهٔ تبلیغ به شما تحمیل شود. اما کم کم تجربهٔ شما بالاتر خواهد رفت.

جمع بندی

چیزهایی که در این مقاله برای ساخت لیست ایمیل خدمت شما عرض شد، برای ساخت هر نوع لیست دیگر مثل لیست شماره موبایل هم تا حد زیادی کاربرد دارد. کلاً باید بدانید که منظور از لیست، فهرستی از راه های ارتباطی با جمعی از افراد است که در آینده قادریم آنها را به مشتری تبدیل کنیم.

با این چند گام و نکات مفیدی که در ادامه به شما گفت شد، الان قادرید بهترین لیست ایمیل خودتان را بسازید. لیستی که چه الان و چه بعدها می تواند به منبع درآمد و جذب مشتری برای شما بدل گردد. در این بازی کسانی بیشتر موفق عمل خواهند کرد که بدانند چه کار می کنند و با دانش و تجربهٔ بیشتر دست به کار شوند.

با این توضیحات، اگر فکر می کنید نکته ای مانده که از آن در این مقاله غافل شدیم، در بخش نظرات حتماً‌ آن را بیان نمایید و تجربهٔ‌ خودتان را هم بفرمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.

همین امروز سایت خود را بسازید!

🥇 هاست حرفه‌ای همراه با؛ بسته های رایگان ویدیوهای آموزش وردپرس و طراحی سایت !
کد تخفیف 10 درصد : off10wt

خرید هاست و دامین ارزان

هاست فوق العاده