سیستم لایسنس گذاری برای وردپرس با WP License Manager

بیشتر کسانی که قصد کسب درآمد از وردپرس را دارند، قصد دارند برای وردپرس قالب و پوسته بنویسند و آنها را برای فروش بگذارند. این کار یکی از پردرآمدترین کسب و کارهای اینترنتی است که در ایران هنوز جایگاه خود را به دست نیاورده است. شما اگر یک افزونۀ خوب و مفید و کم یاب بنویسید که یک کار به خصوصی انجام دهد، با یک تبلیغ خوب و با انتشار آن درون مارکت های وردپرسی قادرید به فروش خوبی برسید. پوسته های وردپرس هم دقیقاً همین طور هستند. نوشتن یک پوسته همه کاره و پیشرفته که ظاهر سایت را برای هر کاربردی سفارشی می کند، طرفداران زیادی دارد. خیلی از دوستان هم قالب های پیشرفتۀ آن بر آبی را ترجمه و فارسی سازی می کنند! و با فروش آنها در مارکت های وردپرسی به درآمد خوبی می رسند. اما یک مشکلی که در این میان وجود دارد و آن مشکل امکان کپی کردن های غیر مجاز افزونه یا پوسته است که با یک سیستم لایسنس گذاری خوب این مشکل هم برطرف خواهد شد.

سیستم لایسنس گذاری برای وردپرس با WP License Manager

سیستم لایسنس گذاری برای وردپرس با WP License Manager

روش های زیادی به جهت گذاشتن لایسنس روی قالب یا افزونه برای فروش آن وجود دارد. که یکی از بهترین آنها استفاده از افزونه های مدیریت لایسنس است. لایسنس به جوازی گفته می‌شود که به فروشنده نرم افزار امکان فروش نرم افزار و کسب درآمد از آن را می دهد. در حالی که امکان کپی کردن آن گرفته شود. البته جلوگیری از نسخه برداری غیر مجاز به صورت صد در صدی مقدور نیست. شما شاهد هستید که نرم افزارهای شرکت های معروف هم کرک شده و به صورت همگانی قابل دانلود می شوند. مخصوصاً برای ما ایرانی ها که قانونی به نام قانون کپی رایت وجود ندارد. به هر حال به شما توصیه می کنم مقاله لایسنس گذاری روی قالب وردپرس را حتماً مطالعه بفرمایید که در این زمینه اطلاعات خوبی به شما خواهد داد.

یک آموزش جذاب دیگه!  افزونه فروش لایسنس وردپرس Software License Manager

قصد ما در اینجا معرفی یک افزونه برای لایسنس گذاری روی افزونه ها و قالب هایی است که ما قصد فروش آنها را روی سایت خود داریم. این افزونه نامش WP License Manager است و در اصل یک افزونۀ آموزشی است. به این دلیل که به همراه مقاله ای از سایت tutsplus این افزونه هم متولد شد و از آن زمان نسخه جدیدی برای آن عرضه نشده است. همراه با آموزش طریقۀ ساخت چنین سیستمی این افزونه هم نوشته شده که شما هم اگر برنامه نویس هستید، از نمونه کدهای آن می توانید درس بگیرید و استفاده نمایید.

به هر حال این افزونه هم یکی از احتمال های مورد بحثی است که در گوشۀ ذهن تان می توانید آن را به یاد داشته باشید. البته از این افزونه به روز تر هم وجود دارد که در معرفی ها و آموزش های بعدی حتماً راجع به آنها هم بحث خواهیم کرد.

طریقه کار با WP License Manager

پس از نصب و فعال کردن WP License Manager، دو گروه صفحات یا دو نوع نوشته با عناوین Products (محصولات) و Licenses (جوازها) به صفحات پیشخوان شما افزوده می شود. در اولیه ترین مراحل باید یک سری تنظیمات را انجام دهید. با کلیک روی لینک Complete the setup now به صفحۀ تنظیمات اولیه افزونه منتقل می شویم. باید کلید و رمز دسترسی به وب سرویس آمازون را در این صفحه وارد کنید. پس از قبل باید درون سرویس آمازون ثبت نام و سرویس مورد نظر را دریافت کنید.

اتصال اولیه افزونه به وب سرویس آمازون

اتصال اولیه افزونه به وب سرویس آمازون

گروه صفحات محصولات برای اضافه کردن و مدیریت محصولات نرم افزاری سایت مورد استفاده قرار می گیرد. با رفتن به صفحه افزودن محصول جدید، مشخصات افزونه یا قالب فروشی را وارد می کنیم و روی انتشار کلیک می کنیم.

یکی از جعبه های متا یا تنظیمات صفحه افزودن محصول جدید، Product Information است که باید مشخصات محصول را وارد کنید. نسخه را در جعبۀ Version، آخرین به روز رسانی را در جعبۀ Last Updated و از گروه تنظیمات Download باید مشخصات فایل دانلودی روی سرویس وب سرویس آمازون را وارد کنید.

متاباکس توضیحات محصول نرم افزاری

متاباکس توضیحات محصول نرم افزاری

این از روش افزودن محصول جدید بود که به هر تعداد قالب و افزونه که برای فروش دارید باید این مراحل را تکرار کنید. اما در مرحلۀ بعدی به ازای ایمیلی که به افزوده می دهید برای هر کدام از محصولات می توانید لایسنس ایجاد کنید.

یک آموزش جذاب دیگه!  افزونه فروش لایسنس وردپرس Software License Manager

پس به صفحۀ Add New License می رویم و سه جعبه را پر می کنیم. جعبۀ اول ایمیل مشتری را وارد می کنیم. جعبۀ دوم با عنوان Product از محصولاتی که از قبل وارد سایت شدند باید یک مورد را انتخاب کنیم. در جعبۀ Valid unitl زمان اعتبار لایسنس را می بایست وارد کنید و اگر خالی بگذارید، تا بی نهایت لایسنس فعال خواهد بود. فرمت تاریخ باید به صورت YYYY-MM-DD باشد.

افزودن لایسنس جدید برای یک محصولی که از قبل افزوده شده

افزودن لایسنس جدید برای یک محصولی که از قبل افزوده شده

البته ذکر این نکته هم حائز اهمیت است که افزونه یا قالبی که شما می نویسید و برای فروش قرار می دهید باید دارای ویژگی هایی از نظر کدنویسی باشند. با استفاده از توابع و دستورات شرطی که بررسی می کنند که ببینند آیا لایسنس معتبر و فعال است، تکه کدهای شما درون افزونه یا قالب فروشی را بررسی می کنند. این طریقه کار کردن محصول فروشی روی هاست خریدار است.

پس دیدیم که چطور می توانستیم از افزونه WP License Manager به جهت فروش نرم افزارهایی مثل قالب و افزونه وردپرس به صورت سیستم لایسنسی استفاده کنیم. البته همانطور که قبلاً هم عرض شد، به نظر می رسد این افزونه دیگر ادامه ای برای توسعۀ آن وجود ندارد. به همین دلیل اگر به فکر راه اندازی یک سایت حرفه ای فروش اسکریپت آنلاین هستید، حتماً از جایگزین های بهتر مثل Software License Manager که در دیگر آموزش های سایت به آنها پرداخته شده است، استفاده نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.