افزونه های وردپرس دریافت اطلاعات فنی سرور سایت

در مواقعی که قصد ادارهٔ حرفه‌ای یک وردپرس را داشته باشیم، باید از اطلاعات فنی سرور یا هاستی که وردپرس روی آن نصب شده است هم مطلع باشیم. این اطلاعات زیاد نیستند و چندان هم پیچیده نیستند. اما ممکن است خیلی از مواقع به علت چشم پوشی از بررسی این اطلاعات، با مشکلاتی مواجه شویم که علت آن برای ما مبهم باشد. مثل مواقعی که یک افزونه با نسخهٔ PHP سایت یا نسخهٔ MySQL سازگار نباشد و مسبب بروز مشکلاتی روی سایت ما شوند. بنابراین باید از روش‌های مختلف مبادرت به کسب اطللاعات فنی سرور سایت نمود.

افزونه های وردپرس دریافت اطلاعات فنی سرور سایت

از جمله مهم‌ترین اطلاعات فنی سرور سایت شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نوع و نسخهٔ سیستم عامل
  • نوع و نسخهٔ وب سرور
  • نوع و نسخهٔ MySQL
  • نوع و نسخهٔ PHP
  • و …

اگر کنترل کل سرور دست خود ما باشد، قطعاً علاوه بر اطلاع از این گزاره‌ها، حتی می‌توانیم آنها را تغییر هم بدهیم. اما هدف اصلی ما در اینجا این است که به عنوان مدیر یک سایت و نه مدیر کل سرور، بتوانیم به این گزاره‌ها دسترسی داشته باشیم.

یکی از روش‌های به دست آوردن این اطلاعات، رجوع به کنترل پنل هاست است. مثلاً وارد سی پنل یا دایرکت ادمین شویم و معمولاً صفحه‌ای با عنوان Server Information می‌تواند کار ما را راه بیاندازید. اما در مواقعی که اطلاعات بیشتری خواسته باشیم، باید دست به دامن زبان‌های برنامه نویسی مثل PHP شویم. در PHP توابعی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توان به اطلاعات زیادی دست پیدا کرد.

یک آموزش جذاب دیگه!  دریافت اطلاعات فنی سرور با افزونه Server Info

وردپرس هم به عنوان نرم افزاری که با زبان PHP نوشته شده است، دارای افزونه‌های متفاوتی است، که دقیقاً توسط همین توابع PHP اطلاعات سرور را جمع آوری کرده و به ما نمایش می‌دهند. در ادامه یک فهرست کامل از تمامی این افزونه‌ها را خدمت شما معرفی کردیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به هر کدام از این افزونه‌ها، به آموزش کامل آنها در سایت خودآموز وردپرس مراجعه نمایید.

۱۴۰۰/۰۵/۳۱

افزونه های وردپرس
بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.