سرویس MySQL که مورد نیاز وردپرس است بر روی سرویس‌دهندهٔ شما نصب نیست

این خطا زمانی اتفاق می‌افتد که یک مشکل فنی تقریباً بزرگ روی سرور یا هاست شما رخ داده باشد. متن این خطا را در عنوان همین مقاله می‌توانید ببینید. البته اگر وردپرس شما انگلیسی است، عنوان خطا به این صورت خواهد بود:

Your PHP installation appears to be missing the MySQL extension which is required by WordPress.

تصویر آن هم به شکل زیر است:

سرویس MySQL که مورد نیاز وردپرس است بر روی سرویس‌دهندهٔ شما نصب نیست

این خطا هشدار می‌ده که پایگاه داده که می‌تونه از نوع MySQL یا MariaDB باشد روی سرور نصب نشده است. یا اینکه وردپرس تشخیص نداده که یک چنین چیزی روی هاست شما وجود داره. پس وردپرس که به دیتابیس برای ذخیرهٔ اطلاعات خودش نیاز داره، قادر به کار کردن صحیح نیست.

پس علت اصلی بروز این خطا رو فهمیدیم. اما چطور میشه اون رو رفعش کرد؟ اگر واقعاً نرم افزار MySQL روی سرور وجود نداشته باشه، باید اون رو نصب و پیکربندی کرد. گاهی از اوقات هم حتی ماژول اتصال به دیتابیس از طرف وب سرور وجود نداره، که تمامی این کارها از طرف مدیر اصلی سرور انجام میشه. پس اگر شما خودتان مدیر هستید، باید جستجو کنید و راه حل نصب دیتابیس و یا ماژول دیتابیس رو پیدا کنید و ازش استفاده کنید. یا از مدیر سرور یا پشتیبان هاستینگ بخواهید که این کار رو برای شما انجام بده.

یک آموزش جذاب دیگه!  نحوهٔ اتصال و ویرایش دیتابیس وردپرس از طریق خط فرمان

ولی دلیل عمدهٔ بروز این خطا در مواقعی که دیتابیس و همچنین ماژول اون روی سرور نصبه، اینه که یک اختلالی وجود داره. و این اختلال عمدتاً روی هستهٔ سیستم عامل یا همون کلود لینوکس وجود داره. همونطور که می‌دونیم کلود لینوکس یک وصله برای سیستم عامل لینوکسه که تمامی فایل‌ها و پردازش‌های کاربر رو درون یک قفس و به دور از دیگر بخش‌های سیستم اجرا می‌کنه. این قابلیت CageFS نام داره و ممکنه که در مواقعی مثل برگرداندن نسخهٔ پشتیبان سایت، دچار تداخل بشه.

پس برای رفع این مشکل که حتماً باید توسط مدیر سرور انجام بشه، اول باید کاربر از CageFS خارج بشه و مجدد درون اون قرار گیرد. با این کار جواز دسترسی و گروه‌بندی تمامی اسناد و فایل‌های کاربر اصلاح میشن و دوباره وردپرس بدون این خطا شروع به کار می‌کنه.

همونطور که دیدید، به غیر از مواقعی که خودتون تغییراتی رو در سی پنل یا کنترل پنل‌تون انجام داده باشید که حساس باشه، در دیگر حالت‌ها حتماً باید دسترسی روت به سرور داشته باشید. یا از پشتیبان هاست خود درخواست رفع این مشکل رو بکنید. حتماً هم توضیحات دقیق و کاملی رو بهش بدید یا لینک همین مقاله رو براش ارسال کنید تا متوجه مشکل بشه. موفق باشید.

یک آموزش جذاب دیگه!  خطای پرونده‌ی wp-config.php از پیش موجود است

4 دیدگاه برای “سرویس MySQL که مورد نیاز وردپرس است بر روی سرویس‌دهندهٔ شما نصب نیست”

  1. مجتبی گفت:

    بسیار مفید بود

  2. سعید گفت:

    دلیلش مهمه
    اما حل کردنش مهم تر
    جالب نبود

    1. جمال گفت:

      شما ابتدا باید دلیل یک مشکل رو بدونید تا بتونید به راه حل برسید!
      البته تو این پست هم دلیل گفته شده و هم روش حل مشکل. احتمالاً تا انتهای آموزش رو مطالعه نکردید. باید تنظیمات CageFS برای اکانت مورد نظر مجدد انجام شود.

  3. Ariya گفت:

    اصلا نه توضیح داخل متن واضح بود. نه پاسخ به سوال. فقط گفتید اشکال چیه. کسی که میاد مطلب تون رو مطالعه کنه. دنبال راه حله.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.