افزونه جت پک چیست؟

جت پک نام یک افزونه از مجموعه افزونه‌های اصلی وردپرس است که توسط توسعه دهندگان اصلی وردپرس ساخته شده است. این افزونه را در اصل مجموعه افزونه می‌نامند، چرا که چندین کار مهم روی سایت انجام می‌دهد. از جمله بالا بردن امنیت و سرعت سایت. البته امکانات دیگری نظیر امکان گذاشتن دیدگاه حرفه‌ای، نمایش آمار سایت و … را هم دارد. که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

افزونه جت پک چیست

افزونهٔ جت پک در اصل درست شده تا امکاناتی که روی سرویس WordPress.com وجود دارد را روی سایت‌های اختصاصی وردپرس اضافه نماید. منظور آن سایت‌هایی که با اسکریپت وردپرس روی هاست‌های شخصی نصب می‌شوند.

آمار بازدید با جت پک

این افزونه بخشی برای جمع آوری آمار بازدید کنندگان سایت دارد. هر چند که حتی قادر است به ابزارهای آمارگیر حرفه‌ای مثل گوگل آنالیتیکز هم متصل شود که البته در نسخهٔ حرفه‌ای جت پک این قابلیت دیده می‌شود.

امنیت سایت با جت پک

تنظیمات امنیتی، از جمله گرفتن نسخهٔ پشتیبان و بازگردانی آن، بررسی سایت در صورتی که سایت خاموش شود، ابزار به روز رسانی خودکار افزونه‌ها، محافظت در برابر حملات غیر هوشمندانه در بین این گروه از قابلیت‌های افزونه دیده می‌شود.

ویرایش ظاهر سایت با جت پک

اگر خواسته باشیم کدهای CSS سایت را تغییر دهیم، این ایدهٔ خوبی نیست که دست به اسناد هسته و اصلی وردپرس بزنیم! برای این کار بهتر است از قابلیت ویرایش کدهای CSS در افزونهٔ جت پک استفاده کنیم و تغییرات مدنظرمان را ایجاد کنیم.

یک آموزش جذاب دیگه!  فعال کردن CDN برای وردپرس با جت پک

بالا بردن سرعت سایت با جت پک

افزونهٔ جت پک قابلیت‌هایی برای بالا بردن سرعت سایت هم دارد. مثلاً با بهینه کردن تصویر روی سایت، که باعث کاهش زمان بارگذاری صفحات سایت برای بازدید کنندگان می‌شود، یا با جایگزین کردن قابلیت جستجو در سایت وردپرس، با یک ابزار جستجوی خارج از سایت که سبب جلوگیری از کاهش سرعت سایت می‌شود، از جملهٔ این قابلیت‌های مربوط به بالا بردن سرعت سایت است.

اصلاح ساختار محتویات سایت

زمانی که وارد صفحهٔ تنظیمات و بخش «نوشتن» می‌شویم، گروه تنظیماتی وجود دارد که برای نحوهٔ نمایش نوشته‌ها روی سایت و همچنین ابزارهای کمکی نوشتن را در خود گنجانده است. مثلا اگر فکر می‌کنید می‌توانید با ایمیل پست ارسال کنید، باید از این قسمت تنظیمات آن را انجام دهید.

جمع بندی

این توضیحات راجع به افزونه جت پک نشان می‌دهد، توسعه دهندگان وردپرس امکاناتی که نتوانسته‌اند در هستهٔ خود وردپرس جاسازی کنند، آمده اند و در افزونه‌ای مثل جت پک قرار دادند. جالب اینجاست که حتی امکاناتی مثل ارسال نوشته به سایت با استفاده ایمیل، تا همین چند وقت پیش جزء امکانات اصلی وردپرس بود که به این افزونه منتقل شده است! فراموش نکنید که در خیلی از مواقع ما به تمامی امکانات جت پک نیازی نداریم که قادریم از افزونه‌های جانبی استفاده نماییم.

یک آموزش جذاب دیگه!  Jetpack by WordPress.com چیست ؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.