چرا وردپرس فیلتر است؟

قبلاً در مقالۀ WordPress.com چیست به طور کامل کارایی این سامانه را شرح دادیم و اختلاف آن را با wordpress.org باز کردیم. اما برای عزیزانی که می پرسند که چرا وردپرس فیلتر است باید گفت؛ سایت wordpress.com بنا به دلایل سیاست های دولتی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ما ایرانی ها فیلتر شده است. که دلیل آن هم ترغیب به استفاده از سرویس های وبلاگ نویسی ایرانی به جای wordpress.com است.

چرا وردپرس فیلتر است

چرا وردپرس فیلتر است؟

wordpress.com یک سایت برای ساخت وبلاگ است. البته با توجه به تعریف وبلاگ و همچنین پیشرفته شدن وردپرس، با این سامانه یک سایت حرفه ای هم می توان راه اندازی نمود. معادل های این سامانه در بین سایت های ایرانی را می توان سرویس های وبلاگ دهیِ وطنی نام برد. که البته قابل قیاس با wordpress.com نیستند!

دولت های قبلی به دلیل حمایت از سرویس های ایرانی این سایت و سامانه های مشابه خارجی را فیلتر کردند، تا رغبت عمومی میل به استفاده از آنها پیدا نکند. در دولت های بعدی هم آن سیاست دنبال شد. هر چند که فرد وبلاگ نویس می تواند با استفاده از ابزارهای دور زدن فیلتر، وبلاگ خود را درون wordpress.com بسازد. اما به دلیل فیلتر بودن این سایت و زیر دامنه های آن، طبیعتاً بازدیدی از ایران متوجه وبلاگ وی نخواهد شد. پس عملاً کار بی فایده ای انجام داده است.

یک آموزش جذاب دیگه!  wordpress.com چیست ؟

اما اگر شما می خواهید از امکانات وردپرس برای ساخت وبلاگ یا سایت خود استفاده کنید، هنوز راه حل قابل قبولی وجود دارد. و آن استفاده از خدمات سایت wordpress.org است که به روی ایرانی ها باز است. شما با اسکریپت وردپرس روی یک فضای میزبانی شخصی با استفاده از یک دامنۀ اختصاصی، می توانید سایت شخصی خود را راه اندازی کنید که حتی معایب wordpress.com را هم ندارد. آموزش های این سایت تماماً حول و حوش استفاده از اسکریپت وردپرس روی فضای شخصی می چرخد که اگر شما هم علاقه مند به این بحث شدید، می توانید با ما همراه باشید.

۱۳۹۶/۰۵/۲۶

کار با وردپرس
بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.