معروف ترین نرم افزار طراحی سایت

نرم افزار طراحی سایت یک برنامه رایانه ای است که با استفاده از آن می توان یک سایت اینترنتی راه اندازی کرد. حالا برخی از این نرم افزارها، علاوه بر امکان ساخت سایت، امکان مدیریت و ترفیع و یا دیگر امکانات را هم فراهم می کنند. زمانی که صحبت از نرم افزار طراحی سایت می کنیم، با طیف وسیعی از برنامه ها با عملکردهای مختلف روبرو می شویم. برخی از آنها روی رایانۀ شخصی نصب می شوند و امکان کدنویسی و یا ساخت ظاهر سایت را فراهم می کنند. برخی از آنها هم مستقیم روی فضای میزبانی نصب می شوند و از همان ابتدا کار مدیریت سایت را هم بر عهده می گیرند. بسته به نوع و حیطۀ عملکرد هر کدام، این نرم افزارها ممکن است نام ها و عناوین مختلفی هم به خود بگیرند. مثلاً سیستم مدیریت محتوا نوعی نرم افزار طراحی سایت است که روی فضای میزبانی نصب می شود و از صفر تا صد کار را به عهده می گیرد.

معروف ترین نرم افزار طراحی سایت

معروف ترین نرم افزار طراحی سایت

حالا ما کمی بحث را تکمیل تر می کنیم و هم به نرم افزارهای طراحی سایتی که روی رایانه شخصی ما نصب می شود و کار طراحی را انجام می‌دهند، اشاره می کنیم. هم به نرم افزارهایی که روی فضای میزبانی یا هاست نصب می شوند و کار ساخت و مدیریت سایت را برای ما یکجا انجام می دهند. پس اول به سراغ مورد اول خواهیم رفت.

نرم افزارهای طراحی سایتی که روی رایانه شخصی نصب می شوند

برای طراحی سایت ما باید دانش این کار را داشته باشیم. کدنویسی هم جزء ملزومات اولیه است که حتماً باید یاد داشته باشیم. کدنویسی چیز پیچیده ای نیست. تنها کافی است یک سری ضوابط نوشتن کد برای ساخت ظاهر سایت را بیاموزیم و از این ضوابط در قالب کد استفاده کنیم. البته گاهی از مواقع هم نیاز به برنامه نویسی هم داریم. برنامه نویسی چیزی فراتر از کدنویسی است. برنامه نویسی یعنی نوشتن یک برنامه که در شرایط و زمان های خاص، خروجی مختلفی از خود ارائه می کند. حالا در یک سایت اگر ما یک سایت پویا داشته باشیم که برای افراد و زمان های مختلف خروجی های مختلفی دارد، باید از زبان های برنامه نویسی برای این امر استفاده کنیم. پس نیاز به برنامه نویسی هم داریم.

یک آموزش جذاب دیگه!  چگونه یک وبمستر شویم؟

از جمله بهترین نرم افزار های طراحی سایت که کار کدنویسی و برنامه نویسی و همچنین طراحی گرافیکی صفحات سایت ما را روی رایانۀ شخصی انجام می دهد، نرم افزار DreamWeaver است. قابل ذکر است که از این دست نرم افزارها بسیار زیاد است. این نرم افزار به صورت گرافیکی هم سایتی را برای ما طراحی می کند. به طوری که دو تا سربرگ دارد که در سربرگ اول کد سایت و در سربرگ بعدی ظاهر سایت بعد از ویرایش کدها هم نشان داده می شود. پس هر تغییری که در کدهای سایت خود ایجاد می کنیم، فوراً نتیجه را در سربرگ دوم شاهد خواهیم بود. با استفاده از DreamWeaver حتی می توان کار برنامه نویسی سایت به زبان های مختلف را هم انجام داد. چه به PHP مسلط باشید یا ASP بیشتر کارهای سایت را به صورت خودکار میتوانید در بیاورید. البته این کار سخت و نیاز به دانش فنی زیادی دارد. یعنی شما باید اصولاً یک برنامه نویس وب باشید. اما اگر این طور نیست، در ادامه شما را با نرم افزارهایی که روی هاست نصب می‌شوند آشنا می کنیم.

در نهایت که کار طراحی سایت درون DreamWeaver را انجام دادید، باید کدها و محتوای سایت خود را روی فضای میزبانی که از قبل تهیه کردید بارگذاری کرده و حالا سایت شما برای بازدید توسط بازدیدکنندگان آماده است.

یک آموزش جذاب دیگه!  سوالات وردپرسی خود را از ما بپرسید

نرم افزارهای طراحی سایتی که روی فضای میزبانی نصب می شوند

دستۀ دوم از نرم افزارهای طراحی سایت، نرم افزارهایی هستند که مستقیم روی فضای میزبانی نصب می شوند. ما به آنها سیستم مدیریت محتوا می گوییم. یعنی یک سامانه ای که محتوای سایت ما را مدیریت می کند و دیگر ما به مباحث فنی و کدنویسی و برنامه نویسی کاری نداریم. به همین دلیل بهترین نوع نرم افزار طراحی سایت از نظر خیلی ها این دست نرم افزارها است.

از سیستم های مدیریت محتوای بسیاری می توان نام برد که خیلی از آنها هم رایگان هستند. بهترین آنها هم بدون هیچ شکی وردپرس است. وردپرس یک نرم افزار کامل برای راه اندازی و به طور عام طراحی سایت است. شما وردپرس را روی هاست خود نصب می کنید و بعد از آن وارد بخش مدیریت سایت خود شده و کنترل همۀ اجزاء آن را به دست می گیرید. عمده کاری که باید انجام دهید، کار روی کم و زیاد کردن محتوای متنی، تصویری، صوتی و … سایت است. به همین دلیل به آن سامانه مدیریت محتوا می گویند.

پس ما در اینجا معروف ترین نرم افزار طراحی سایت را خدمت شما وردپرس معرفی می کنیم. در کنار سادگی کار با آن، بسیار حرفه ای و منعطف است. هر نوع سایتی که شما فکرش را بکنید با آن می توان راه اندازی کرد. البته باید دانست که ایا نوع سایت مد نظر ما مقرون به صرفه هست که با وردپرس ساخته شود یا خیر. سایت WPTutorial.ir یک منبع کامل و جامع برای آموزش تمامی جوانب کار با وردپرس از صفر تا صد است. پیشنهاد ما این است که با ما همراه باشید تا شما هم مثل میلیون ها نفر دیگر در سرتاسر جهان بتوانید از معروف ترین نرم افزار طراحی سایت یعنی وردپرس استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.