فعال کردن حالت اشکال زدایی وردپرس

وردپرس به عنوان یک اسکریپت که قابلیت توسعه دارد، برنامه نویسان بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. در امر برنامه نویسی هم امکان وجود ایراد بسیار محتمل است. پس ما باید روشی داشته باشیم که این ایرادها را به ما گوشزد کند. در بحث برنامه نویسی در مرحله ای از کار باید به سراغ رفع ایراد یا همان اشکال زدایی (Debugging) برویم که این خود بسیار مهم است. در وردپرس هم در حالت عادی هشدارها و خطاهایی که در قالب ها و افزونه ها می تواند وجود داشته باشد، در صفحۀ مرورگر نمایش داده نمی شود. اما ما در این جا یاد می گیریم که چطور حالت اشکال زدایی را برای دیدن این خطاها در وردپرس فعال کنیم.

فعال کردن حالت اشکال زدایی وردپرس

فعال کردن حالت اشکال زدایی وردپرس

بحث توسعۀ نرم افزار یک بحث پیچیده است که باید به تمامیِ مراحل آن توجه ویژه ای داشت. از جمله این مراحل، مرحلۀ اشکال زدایی است. اگر شما هم طراح قالب یا برنامه نویس افزونۀ وردپرس باشید، حتماً با خطاهای عجیب و قریب مواجه شدید که در تمامی این حالت ها با صفحۀ سفید وردپرس روبرو می شوید. اگر خواسته باشید به جای این صفحات سفید خطای مورد نظر به شما یا حتی دیگر بازدید کنندگان سایت نمایش داده شود، باید حالت اشکال زدایی وردپرس را فعال کنید.

یک آموزش جذاب دیگه!  حالت دیباگ چیست ؟

به این نکته دقت داشته باشید که فعال کردن این حالت روی سایتی که همینک بازدید کننده دارد، می تواند مشکل امنیتی برای سایت رقم بزند! به این دلیل که همانطور که شما این خطاها را می بینید، هکرهای احتمالی هم می توانند آنها را دیده و نسبت به استفاده از حفره ای که به وجود آمده است اقدام نمایند. پس این کار بیشتر روی سایت های آزمایشی و همچنین Localhost انجام می گیرد.

به هر حال برای فعال کردن حالت اشکال زدایی وردپرس باید پروندۀ کانفیگ وردپرس (فایل پیکربندی وردپرس) را باز کرده و به دنبال خط زیر بگردید. معمولاً باید خط ۸۰ از سند wp-config.php باشد.

define('WP_DEBUG', false);

حالا مقدار false این ثابت را به true تغییر دهید. با این کار بعد از اینکه سند را ذخیره کردید، اگر در جایی خطایی وجود داشته باشد، به صورت کاملاً مفهومی خطا در صفحۀ مرورگر نقش می بندد. این ترفند برای زمان هایی که می خواهید یک هک وردپرس را امتحان کنید بسیار مفید است.

قابل ذکر است که برای ویرایش فایل wp-config.php وردپرس، کافی است وارد File Manager از طریق کنترل پنل فضای میزبانی خود شوید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.