رفع مشکل در وارد شدن به وردپرس

گاهی از مواقع ممکن است پیش آید که با ورود به پیشخوان وردپرس به مشکل خوردید و هر چه نام کاربری و رمز عبور تان را وارد می کنید، سامانه خطا می دهد. یا اصلاً شاید صفحه ورود برای شما کار نمی کند. در این مقاله راه کار حل این مشکل خدمت شما شرح داده خواهد شد. به ترتیبی که در زیر آمده است موارد را بررسی کنید، پس از آن حتماً مشکل را خواهید یافت. دقت کنید که همیشه یافتن دلیل مشکل خود نصف راه است و به عنوان مدیر سایت همیشه باید توانایی اشکال یابی خوبی داشته باشید. همین که دانش تان نسبت به وردپرس بالا رود، به این توانایی هم خواه ناخواه خواهید رسید.

رفع مشکل در وارد شدن به وردپرس

از صحیح بودن رمز عبور مطمئن شوید

خیلی از مواقع شما رمز عبور را اشتباه وارد می کنید. اگر خطایی که به شما داده می شود مربوط به اشتباه بودن نام کاربری یا رمز عبور است، مطمئن شوید که آنها را به درستی وارد می کنید. مثلاً اگر رمز عبور شامل حروف انگلیسی است، حتماً زبان صفحه کلید شما هم انگلیسی باشد. طوری نباشد که رمز را با زبان فارسی وارد کنید. دقت کنید که نام کاربری و رمز عبور ورود به پیشخوان وردپرس نسبت به بزرگ و کوچکی حروف حساس هستند.

رمز عبور را بازیابی کنید

از گزینۀ “رمزتان را گم کرده‌اید؟” استفاده کنید و ایمیل تان را وارد کنید تا وردپرس امکان تغییر رمز را به شما بدهد. در این صورت می توانید یک رمز جدید تعیین کنید و وارد حساب خود شوید. البته این در حالی است که دلیل اصلی مشکل در وارد شدن به وردپرس شما مربوط به رمز عبور اشتباه شما باشد. در غیر این صورت باید دیگر موارد را بررسی کنید.

کوکی ها را فعال کنید

اگر خطایی که در وارد شدن به پیشخوان نشان می دهد، مربوط به فعال نبودن کوکی ها در مرورگر است، با وارد شدن به بخش تنظیمات مرورگرتان آنها را فعال کنید. کوکی ها اطلاعات کم حجمی هستند که سایت ها روی رایانۀ شما ذخیره می شوند. وردپرس هم برای اینکه به درستی کار کند، باید حتماً کوکی های مرورگر شما فعال باشد.

یک آموزش جذاب دیگه!  حذف یا کاهش حساسیت بررسی قدرت رمز عبور وردپرس و ووکامرس

اگر از فعال بودن آنها اطمینان دارید، در این حالت باید کش (cahce) و کوکی (cookie) هایی که از قبل مربوط به سایت شما روی مرورگر ذخیره شدند را حذف کنید. برای این منظور بسته به نوع مرورگر باید وارد بخش تنظیمات نرم افزار مرورگرتان شده و مخصوصاً کوکی های مختص سایت تان را حذف کنید. برای انجام این کار کافی است چگونگی انجام این کار را در گوگل جستجو کنید. روال انجام در مرورگرهای مختلف اندکی متفاوت است. در خیلی از مواقع مشکل عدم ورود شما به پیشخوان ورپرس در همین جا حل خواهد شد. اما اگر این طور نشد، مراحل بعدی را هم امتحان کنید.

پرونده wp-login.php را جایگزین کنید

در برخی از مواقع ممکن است فایل wp-login.php که مربوط به ورود به پیشخوان وردپرس است، خراب شده باشد. که باید آن را تعویض کنید. پس یک نسخۀ جدید از پروندۀ فشرده شدۀ وردپرس را دریافت کرده و آن را از حالت فشرده خارج کنید و به دنبال چنین فایلی بگردید که باید در ریشۀ پرونده های وردپرس باشد. با استفاده از File Manager آن را با wp-login.php که روی هاست است جایگزین کنید. یک امتحان بکنید ببینید هم چیز درست است یا خیر. اگر نبود، همین سند را هم باز کنید و به دنبال خط زیر بگردید:

$user_login = $user_data["user_login"];

آن را با این خط جایگزین کنید:

$user_login = $user_data->user_login;

افزونه ها را غیرفعال کنید

در پاره ای از موارد اگر به تازگی افزونه ای را نصب کرده باشید، ممکن است دلیل مشکل شما همین عامل باشد. افزونۀ ایجاد کنندۀ مشکل را باید پیدا کنید. پس یکی یکی افزونه ها را غیرفعال کنید و امتحان کنید ببینید که می توانید وارد پیشخوان شوید یا خیر. اگر افزونه را پیدا کردید، سعی کنید دیگر آن را فعال نکنید. احتمالاً با قالب یا با دیگر افزونه ها، یا اصلاً با وردپرس تداخل دارد.

قالب پیش فرض را فعال کنید

اگر مشکل از افزونه ها هم نبود، همین کار را با قالب های وردپرس انجام دهید که ممکن است ایراد از قالب شما باشد. قالب پیش فرض وردپرس را برای سایت خود انتخاب کنید، گر توانستید وارد وردپرس شوید که مشکل از قالب سایت شماست. باید آن را اصلاح کنید یا از یک قالب دیگر استفاده نمایید.

یک آموزش جذاب دیگه!  عیب یابی مشکل ارسال ایمیل وردپرس با Email Log

نشانی وردپرس و نشانی سایت را بررسی کنید

در قسمت تنظیمات همگانی سایت دو گزینه به نام نشانی وردپرس و نشانی سایت وجود دارد که اولی به معنای نشانی جایی است که وردپرس در آنجا نصب شده است. دومی را باید مقداری برایش تعیین کنید که سایت باید در آنجا Resolve گردد. اگر به تازگی مکان سایت را تغییر دادید تا آن را جابجا کردید، باید به این تنظیمات هم دقت داشته باشید که اگر اشتباه باشد، امکان ورود به پیشخوان فراهم نخواهد شد.

نشانی وردپرس و نشانی سایت

در این حالت پروندۀ wp-config.php وردپرس را باز کنید و دو ثابت زیر را درون آن قرار دهید. البته مقدار آنها را متناسب با سایت خود حتماً تغییر دهید.

define('WP_HOME','http://example.com');
define('WP_SITEURL','http://example.com');

خطای Headers already sent – سرصفحه از قبل ارسال شده است

این خطا هم به دلیل کدنویسی اشتباه افزونه یا پوسته سایت است. طبق توضیحاتی که در مقالۀ رفع ایراد این مشکل خدمت شما شرح داده شده است، عمل کنید تا این خطا هم رفع گردد.

با انجام مراحل بالا، الان باید مشکل در وارد شدن به وردپرس حل شده باشد و بتوانید وارد وردپرس شوید. اما اگر هنوز موفق به رسیدن به پاسخ نشدید، نیاز به بررسی بیشتر است. باید شرایط را دقیق تر بررسی کنید. مثلاً اینکه آیا سایت شما شبکه است یا تک سایت. سپس ببینید که آخرین دستکاری که روی سایت شما شده چه بوده. سپس همۀ سرنخ ها را کنار هم بگذارید و به پاسخ برسید. در نهایت این مشکل چندان پیچیده ای نیست. در بیشتر موارد هم اگر کارهایی که در بالا گفته شده را امتحان کنید، ورود به پیشخوان وردپرس بدون ایراد انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.