حذف سایت وردپرس

اگر با آموزش نصب وردپرس همراه ما بوده باشید، دقیقاً اگر همان مراحل را برعکس انجام دهید، می توانید وردپرس را حذف کنید. البته برای حذف سایت وردپرس شاید روش های دیگری هم وجود داشته باشد که بسته به نوع روشی که برای نصب استفاده کردید متفاوت است. به عنوان مثال در برخی از مواقع ابزارهای نصاب خودکار وردپرس برای ما سایت مان را راه اندازی می کنند که برای حذف وردپرس هم کافی است به سراغ آنها برویم. مثلاً ابزاری در کنترل پنل سی پنل وجود دارد با عنوان Site Software که می تواند سیستم های مدیریت محتوا را خودکار برای شما نصب کنند. برای حذف کردن آنها هم کافی است به همین بخش مراجعه کنید.

حذف سایت وردپرس

حذف سایت وردپرس

اما ما اینجا به روشی از حذف سایت وردپرس اشاره می کنیم که در بیشتر مواقع کار خواهد کرد. که البته کار چندان سختی هم نیست؛ به طور کلی کافی است پرونده های سایت را به همراه پایگاه دادۀ آن را حذف کنید. که این کارها را با استفاده از کنترل پنل هاست می توانید انجام دهید.

البته باید به این نکته هم دقت داشته باشید که اگر سایت شما روی وردپرس شبکه باشد، روال کار فرق می کند. اگر خودِ شما مدیر شبکه باشید که کافی است به بخش مدیریت مرکزی رفته و از بخش سایت ها سایت را حذف کنید. اما اگر به عنوان یک کاربر وردپرس شبکه باشید، کافی است به پیشخوان خود مراجعه کنید و از فهرست ناوبری به ابزارها > حذف سایت بروید و سایت را حذف کنید. دقت کنید که این کار غیر قابل برگشت است و اطلاعات سایت شما به هیچ عنوان قابل برگشت نیست.

حذف کامل سایت وردپرس

برای حذف سایت وردپرس اولین قدم این است که وارد کنترل پنل فضای میزبانی خود شده و با استفاده از File Manager به مسیری بروید که وردپرس را نصب کردید. مثلاً در هاست های لینوکس در مسیر public_html باید وردپرس نصب شده باشد. البته امکان نصب شدن آن در یک زیرپوشه از این مسیر هم وجود دارد. به هر حال با استفاده از دستور Delete فایل ها و پوشه های وردپرس را حذف کنید. دقت داشته باشید که در برخی از مواقع مواردی که حذف می کنید به داخل سطح زباله یا Trash منتقل می شود که باید سطل زباله را هم خالی کنید تا حجم فضای میزبانی شما پر نشود.

سپس به بخش مدیریت پایگاه های داده بروید. در cPanel بخشی با نام MySQL Databases وجود دارد که باید پایگاه داده ای که مختص سایت شماست را پیدا کنید و آن را هم حذف کنید. در اینجا پایگاه داده مستقیم حذف می شود و سطل زباله ای در این میان در کار نیست. پس برای همیشه داده های سایت شما که در این پایگاه داده ذخیره می شود از بین خواهد رفت.

در حال حاضر الان سایت شما به طور کامل از روی فضای میزبانی حذف شده است. البته فضای میزبانی به همراه دامنۀ آن هنوز فعال هستند و قابل استفاده. می توانید مجدد وردپرس را نصب کنید و یا از یک CMS دیگر استفاده کنید، یا هر کاری که در نظر دارید را انجام دهید.

1 دیدگاه برای “حذف سایت وردپرس”

  1. حسین گفت:

    بسیار عالی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.