برگه وردپرس چیست ؟

در سایت وردپرس شما انواع مختلفی از محتوا را می توانید درون سایت خود منتشر کنید. یکی از این انواع محتوا برگه ها هستند که شاید در نگاه اول به عنوان مثال با نوشته های سایت زیاد تفاوتی نداشته باشند. و شما همانطور که یک نوشته (Post) را منتشر می کنید، می توانید یک برگه (Page) را هم منتشر کنید. اما این دو یک تفاوت ساختاری و جزئی با هم دارند که ماهیت برگه ها را اندکی با نوشته ها متمایز می کند. در این مقاله می خواهیم راجع به برگه های وردپرس صحبت کنیم که بدانیم که چه زمانی باید از آنها برای انتشار محتوا درون سایت استفاده کنیم.

برگه وردپرس چیست

برگه وردپرس چیست؟

وارد پیشخوان وردپرس خود شوید. در نوار ناوبری وردپرس که در سمت راست واقع شده است، شما دو گروه پیوند را می بینید که اولی با عنوان نوشته ها و دومی با نام برگه ها به نمایش گذاشته شدند. همانطور که می بینید، در نظر ساخت و مدیریت برگه ها و نوشته ها اختلاف آن چنانی وجود ندارد. تنها نوشته ها دارای بخش هایی با عنوان دسته ها و برچسب ها هستند که برگه ها فاقد آنها هستند. پس همین جا می توانیم بفهمیم که برگه ها دقیقاً به مانند نوشته ها عمل می کنند، ولی قابلیت دسته بندی و برچسب گذاری را ندارند.

یک آموزش جذاب دیگه!  تفاوت برگه و نوشته در وردپرس

نوار ناوبری وردپرس و موارد نوشته ها و برگه ها

کاربرد نوشته های سایت

نوشته ها نوعی از محتوا هستند که ما درون سایت مان منتشر می کنیم و معمولاً به صورت روزانه هم منتشر می شوند. پس باید دارای ساختاری برای دسته بندی باشند. ما به این ساختار دسته ها و برچسب ها می گوییم. یعنی می توانیم یک نوشته را درون یک یا چند دسته قرار دهیم. یا برای آن چندین برچسب بگذاریم. شما به عنوان مدیر یا نویسنده سایت، مدام در حال کار روی این بخش از پیشخوان وردپرس باید باشید. در بیشتر مواقع ما محتوایی که می خواهیم منتشر کنیم را باید در قالب نوشته منتشر کنیم. پس کاربرد نوشته های سایت تا اینجا مشخص شد.

کاربرد برگه های سایت

اما برگه ها برای انتشار محتوای روزانه مناسب نیستند. به همان دلیلی که در بالا به آن اشاره شد؛ برگه ها دارای ساختار دسته بندی نیستند. علاوه بر آن دارای اختلافات دیگری هم هستند که در یک مقالۀ دیگر به طور کامل راجع به این اختلاف ها صحبت خواهیم کرد. به عنوان مثال برای برگه ها ما نمی توانیم تصویر شاخص تعیین کنیم.

ما از برگه ها معمولاً برای صفحاتی از سایت با عناوین درباره ما، تماس با ما و این چنین صفحات استفاده می کنیم که معمولاً محتوای آنها مدام تغییر نمی کند. شما نباید از برگه ها برای انتشار مطالب روزانه خود استفاده کنید. به دلیل اینکه قابلیت های برگه ها مختص محتوای ایستا است و خیلی از ویژگی های نوشته ها را ندارد. به مانند همان مواردی که در بالا ذکر شد.

یک آموزش جذاب دیگه!  غیرفعال کردن XML-RPC وردپرس

محل نمایش برگه ها در سایت

حالا می توانیم مطمئن شویم که تا حد زیادی متوجه شدید که برگه وردپرس چیست. برای ساخت آن هم دقیقاً به مانند یک نوشته می توانید عمل کنید. از درون پیشخوان به بخش برگه ها > افزودن برگه رفته و مشخصات برگه را پر کنید و روی انتشار کلیک کنید. برگۀ شما فوراً در سایت نمایش داده خواهد شد. اما برگه ها در کنار نوشته های سایت شما نمایش داده نمی شوند. بسته به قالب ممکن است محل نمایش آنها متفاوت باشد. اما خود شما هم با قابلیت ابزارک و فهرست وردپرس می توانید جایی را برای نمایش برگه ها انتخاب کنید. راجع به ابزارک ها و فهرست های وردپرس هم به آموزش های دیگر سایت مراجعه کنید که توضیحات کامل راجع به آنها هم داده شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.