افزونه نمایش کد در وردپرس

کدهای سایت ارکان اصلی سازندۀ سایت ما هستند. هر چند که ممکن است از یک CMS ای مثل وردپرس استفاده کنیم، که اصلاً نیازی نباشد که با کدها سر و کار داشته باشیم. در این حالت هم ممکن است بسته به کاری که انجام می دهیم، نیاز داشته باشیم با کدها سر و کله بزنیم. مثلاً می خواهیم یک کد در تعدادی از صفحات سایت اجرا شود. یا اینکه اصلاً همان کد به بازدید کنندگان سایت نمایش داده شود. این ها همان چیزهایی است که معمولاً ممکن است شما هم راجع به‌شان احساس نیاز کرده باشید. در این جا می خواهیم راجع به انواع افزونه نمایش کد در وردپرس صحبت کنیم.

افزونه نمایش کد در وردپرس

افزونه نمایش کد در وردپرس

به طور کلی شما در دو حالت می خواهید از کدها در نوشته و صفحات سایت خود استفاده کنید:

  1. حالت اول زمانی که می خواهید آن کد اجرا شود. مثلاً یک کد PHP ای است که حتماً می دانید این گونه کدها را نمی توانید درون ویرایشگر صفحه قرار دهید تا اجرا شود. در این حالت باید یک نوع افزونه استفاده کنید.
  2. حالت دوم هم زمانی است که می خواهید کدی را در نوشته یا برگه ای برای نمایش دادن به بازدید کنندگان قرار دهید. در این حالت هم علاوه بر قرار دادن دستی کد به صورت ساده در نوشته، می توانید از افزونه هایی هم برای این کار استفاده کنید.
یک آموزش جذاب دیگه!  استفاده از افزونه Code Snippets برای افزودن کدهای هک وردپرس

در حالت اول شما باید از افزونۀ پیشرفته تری استفاده کنید. چرا که قصد ما اجرا شدن کد است. مثلاً اجرا شدن یک کد PHP در سمت سرور امکان پذیر است. پس امکان درج چنین کدی در ویرایشگر وردپرس برای اجرا شدنش نیست. از این دست افزونه ها می توان به Code Snippets Extended اشاره کرد. این افزونه کتابخانه ای از کدها را ذخیره می کند و در جاهایی که ما قصد نمایش دادن نتیجۀ کد را داریم، آن را اجرا می کند. مثلاً یک کد جاوا اسکریپت که مربوط تبلیغات یک سازمان تبلیغاتی است را می توانید در برخی از نوشته های خود قرار دهید. این افزونه همچنین از دیگر زبان های برنامه نویسی هم پشتیبانی می کند.

اما در حالت دوم ما فقط می خواهیم کد را به بازدید کنندگان سایت نشان دهیم. در این حالت چه بهتر است که کد ما هم به صورت رنگ بندی شده باشد. که برای این کار هم افزونه هایی وجود دارند. از جملۀ آنها افزونه رنگ بندی کد برای نمایش در سایت است. ولی شاید استفاده از افزونه codeColorer هم برای این کار بهتر باشد. به هر حال چنین افزونه هایی کم نیستند و ما هم آموزش های آنها را به تدریج تولید کرده و در سایت منتشر خواهیم کرد.

یک آموزش جذاب دیگه!  ایجاد کتابخانه ای از تکه کدها برای گذاشتن در نوشته ها

فراموش نکنید که ممکن است بسته به نیاز یک وبمستر ابزارها و افزونه های دیگری هم وجود داشته باشند که کاربردشان متفاوت از آن چیزی باشد که در این مقاله راجع به آنها صحبت کردیم. پس با خواندن مستندات و توضیحات آموزشی آنها قادرید دقیقاً به آن چیزی که نیاز دارید برسید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.