آموزش افزودن دامنه به هاست

هر هاست برای اینکه اطلاعات و اسناد روی آن برای دیگران قابل دسترس باشد، باید حداقل یک دامنه داشته باشد. معمولاً اولین دامنه‌ای که به هاست متصل می‌شود، دامنه اصلی هاست نام دارد. حالا بسته به امکانات و منابع هاست، می‌توان دامنه‌های دیگری را به روش‌های دیگر به هاست متصل کرد. پس ابتدا باید دید که آیا هاست ما امکان افزودن دامنهٔ دیگری را دارد یا خیر. در ثانی باید بدانیم که دقیقا هدف ما از افزودن دامنه به هاست چیست. با ادامهٔ داستان همراه ما باشید.

آموزش افزودن دامنه به هاست

دامنه اصلی هاست

پس باید بدانیم که هاست بدون دامنه هیچ کارکردی ندارد. زمانی که هاست‌تان را خریداری می‌کنید، از همان ابتدا قادرید یک دامنه به عنوان دامنهٔ اصلی برای هاست تنظیم نمایید. حالا این دامنه می‌تواند همان لحظه ثبت شده باشد. یا اینکه قبلا ثبت شده و شما الان آن را به عنوان دامنهٔ اصلی هاست تنظیم می‌نمایید. حتی در این مرحله می‌توانید یک زیر دامنه را به عنوان دامنهٔ اصلی اعلام کنید.

تغییر دامنه اصلی هاست

برای تغییر دامنهٔ اصلی هاست هم معمولاً می‌بایستی با ارسال درخواست پشتیبانی (تیکت) به بخش فنی شرکت هاستینگ خود، درخواست تغییر دامنه اصلی هاست را اعلام نمایید. در این صورت فراموش نکنید که سایت شما از دسترس خارج شده و باید تغییراتی در تنظیمات سایت خود اعمال نمایید. تا مشکل آن رفع گردد و سایت با دامنهٔ اصلی باز شود.

یک آموزش جذاب دیگه!  روت هاست کجاست ؟

روش‌های افزودن دامنه به هاست

اما در مراحل بعدیِ کار، می‌توانید به روش‌های مختلف که در ادامه آمده است، دامنه‌های دیگری را به هاست خود متصل نمایید.

  • Addon Domain
  • Aliases

در روش Addon Domain زمانی که دامنه را به هاست‌تان متصل می‌کنید، کلا یک سایت جدید برپا می‌کنید و این سایت هیچ ارتباطی با دامنهٔ اصلی سایت ندارد. بلکه در یک پوشهٔ مجزا می‌توان فایل‌های سایت جدید را ریخت.

اما در روش Aliases که ممکن است در کنترل پنل‌های مختلف نام‌های مختلفی داشته باشد، محتوای سایت مربوط به دامنهٔ متصل شده دقیقاً به مانند سایت دامنهٔ اصلی هاست است. پس از نظر محتوایی هیچ گونه کنترلی روی آن نمی‌توان داشت.

البته باید در افزودن دامنه به هاست، به این نکته دقت داشت که بستهٔ هاست شما این امکان را داشته باشد. مدیر سرور قادر است منابع این چنینی را برای کاربرانش محدود نماید. پس در شرایطی که امکان افزودن دامنهٔ دیگری به هاست‌تان را نداشته باشید، می‌بایستی آن را ارتقاء دهید.

با آموزش‌های تصویری و ویدیویی ما همراه باشید تا بیاموزید چطور در کنترل پنل‌های مختلف اقدام به افزودن دامنه به هاست خود کنید. البته این کار چندان سخت نیست.

۱۳۹۸/۰۵/۲۹

کار با وردپرس
بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.