پنجره پاپ آپ چیست ؟

پاپ آپ معادل کلمۀ Pop Up در انگلیسی است. به هر آنچه که روی دیگر اجزا بالا آمده و خودش را به بازدید کننده تحمیل می کند، پاپ آپ گفته می شود. در گذشته از همین نوع تبلیغ هم برای کسب درآمد از بازدید کنندگان یک سایت و یا وبلاگ استفاده می شد. شما وارد یک سایت می شدید، پنجره های خود بازشوی زیادی در سربرگ های مختلفی برای شما به اجبار باز می شدند. به این پنجره ها Pop Up گفته می شد. حالا هم همین تعریف برای نوع دیگری از پنجره های خود بازشو وجود دارد که به آنها هم پاپ آپ می گویند. اما کارایی آن دیگر به مانند پاپ آپ های گذشته نیست. چون آن طرز باز شدن پنجره های اجباری دیگر منسوخ شده است.

از ویژگی های مهم پنجره پاپ آپ باز شدن خودکار و بدون دخالت کاربر سایت است. یعنی مثلاً شما به عنوان بازدید کننده وارد یک سایت می شوید و پنجره هایی، حالا با فناوری های مختلف، باز می شوند و شما را دعوت به انجام کار خاصی می کنند. به آنها پاپ آپ گفته می شود، چون دیدن آنها اجباری است. حالا در بهترین حالت برای آنها دکمه های بسته شدنی برای مخفی کردن آنها وجود دارد که با کلیک روی آن پاپ آپ بسته می شوند.

پنجره پاپ آپ چیست

پنجره پاپ آپ چیست

در حال حاضر پاپ آپ های مدرن از نوع تصویر بالا هستند که درون خود صفحه سایت، درون مرورگر باز می شوند. نه اینکه درون یک پنجره یا سربرگ دیگر آن هم به تعداد زیاد باز شوند. در ضمن محتوای پاپ آپ هم باید کاملاً با موضوع سایت هماهنگی داشته باشد.

یک آموزش جذاب دیگه!  نمایش پاپ آپ وردپرس در شرایط خاص

به عنوان یک وبمستر هم باید به نکات زیادی در استفاده از پاپ آپ روی سایت خود دقت کنید. اول از همه همین هماهنگی موضوع پاپ آپ است. در خیلی از مواقع مثلاً درخواست کردن از بازدید کنندگان برای عضو شدن در خبرنامۀ سایت ایدۀ خوبی است. یا اینکه خبر مهمی داریم که می خواهیم به صورت مستقیم به همۀ بازدید کنندگان نشان دهیم. در ای حالت ها پاپ آپ بهترین حالت است.

برای استفاده از چنین امکانی هم شما راه های مختلفی دارید. اگر از یک CMS برای مدیریت سایت خود استفاده می کنید، کار شما بسیار ساده است. کافی است از افزونه مختص همان سیستم مدیریت محتوا استفاده کرده و پاپ آپ را به سایت خود اضافه کنید. وردپرس هم دارای انواع مختلفی افزونه برای آوردن پاپ آپ روی سایت است که اوایل این افزونه ها بیشتر پولی بودند. چون قابلیت فوق العاده جذاب و خوبی بودند. اما بعدها نسخه های رایگان خوبی از افزونه های پاپ آپ وردپرس به مخزن وردپرس افزودن شدند که از بهترین آنها WordPress Popup و Popups هستند. در آموزش های آتی حتماً راجع به نحوۀ کار هر کدام از این افزونه ها به طور کامل بحث خواهیم کرد. پس همچنان همراه ما باشید و در شبکه های اجتماعی ما را همراهی نمایید تا از آخرین مباحث مطلع شوید.

یک آموزش جذاب دیگه!  افزونه حرفه ای مدیریت تبلیغات وردپرس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.