پلاگین مدیریت کاربران برای وردپرس

اگر از وردپرس به عنوان یک سایت چند کاربره که تعداد زیادی کاربر درون آن ثبت نام می کنند استفاده کرده باشید، حتماً متوجه شدید که با افزایش تعداد کسانی که داخل سایت ثبت نام کردند، مدیریت آنها کمی سخت شده و شما دوست دارید کنترل بیشتری روی آنها داشته باشید. یا حتی شده ظاهر سایت خود را طوری تغییر دهید تا برای کاربران کار کردن با سایت راحت تر باشد. مثلاً اگر فرم ثبت نام را در جایی از تمامی صفحات سایت خود بتوانید بگذارید که تعداد بیشتری به عضویت سایت شما درآیند، حتماً ایدۀ خوبی خواهد بود. یا اینکه اگر بتوانید روی نقش های کاربری سایت خود کنترل بیشتری داشته باشید و مثلاً یک نقش جدید بسازید که فرد فقط بتواند عکس روی سایت بارگذاری کند. تمامی این کارها با استفاده از افزونه های وردپرس به سادگی امکان پذیر است. در این نوشته قصد آموزش یک افزونۀ خاصی را نداریم. اما از بهترین های پلاگین مدیریت کاربران برای وردپرس برای شما نام خواهیم برد و کارایی آنها را توضیح خواهیم داد.

پلاگین مدیریت کاربران برای وردپرس

پلاگین مدیریت کاربران برای وردپرس

مدیریت کاربران وردپرس جنبه های مختلفی را در بر می گیرد. همانطور که در بالا هم اشاره کردم، وقتی از مدیریت کاربران در یک سایت صحبت می کنیم، از مدیریت کارهایی که فرد می تواند انجام دهد گرفته تا تغییر ظاهر سایت را در بر می گیرد. به همین دلیل اول از همه خودِ شما به عنوان مدیر یک سایت وردپرسی، بهتر است بدانید که از افزونۀ مورد نظرتان دقیقاً چه چیزی می خواهید؟

یک آموزش جذاب دیگه!  جلسه ۲۴ : افزودن کاربر در وردپرس

مدیریت وظایف و نقش های کاربران سایت

خیلی از شما دوستان شاید به دنبال یک افزونه باشید که تمرکز روی نقش های کاربری کاربران و کارهایی که آنها می توانند انجام دهند، داشته باشد. مثلاً همانطور که باید بدانید ما نقش هایی مثل مشارکت کننده یا نویسنده داریم که هر کدام از کاربرانی که در این نقش ها ساخته می شوند، کارهای خاصی قادرند انجام دهند. حالا اگر خواسته باشیم حیطه دسترسی ها و وظایف افراد هر گروه کاربری را تغییر دهیم، باید از افزونه ای مثل Advanced Access Manager استفاده کنیم. این افزونه حتی می تواند برای بازدید کنندگان سایت، محتواهای سایت را هم دسترسی بندی کند. یعنی به گروهی از بازدید کنندگان اجازۀ دیدن برخی از محتوای سایت را بدهد و به گروهی دیگر نه.

شاید شما هم به دنبال چنین افزونه ای باشید. افزونه ای که تقریباً همه جانبه کاربران سایت شما را مدیریت کند و بر اساس نقش ها، دسترسی های کافی را به آنها بدهد. با توجه به اینکه دسترسی های نقش های پیش فرض وردپرس از قبل تعیین شده هستند، شاید نیاز باشد تا ما کمی آنها را دستکاری کنیم و این کار را با افزونه ای مثل Advanced Access Manager به سرانجام خواهیم رساند.

یک آموزش جذاب دیگه!  جلسه ۲۳ : مدیریت کاربران وردپرس

تبدیل سایت به یک سایت گروهی

از طرف دیگر اگر قصد شما ساخت یک سایت ثبت نامی است که در نهایت گروهی از افراد را به صورت یک شبکۀ اجتماعی کنار یکدیگر جمع کنید، استفاده از افزونه ای مثل WP User Manager قطعاً برای تان مفید خواهد بود. این افزونه کارهایی از قبیل ایجاد فرم هایی برای بازدید کنندگان، ساخت صفحات پروفایل حرفه ای، ابزارک های سفارشی برای هر چه راحت تر شدن کار کاربران سایت و … را برای ما انجام می دهد.

مثلاً می توانید صفحه ثبت نام درون سایت را کلاً سفارشی سازی کنید و ظاهر و گزینه های فیلدهای آن را تغییر دهید. یا اینکه برای ورود کاربران راه حل های بهترین مثل استفاده از جعبه های پاپ آپ درون سایت خود استفاده کنید که زمان کاربر هدر نرود. در کل مجموعه ابزارهای قدرتمندی در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا سایت تان یک سایت کاربرپسند شود و با ثبت نام و استفاده از امکانات سایت مشکلی وجود نداشته باشد.

البته به غیر از افزونه هایی که در بالا به آنها برای مدیریت کاربران برای وردپرس اشاره شد، دیگر افزونه هایی هم هستند که این دو تا گزینه شاید از بهترین آنها محسوب می شدند. در مقالات آموزشی آینده راجع به آنها بیشتر بحث خواهیم کرد و آموزش ها مفصل هر کدام را تقدیم شما خواهیم نمود. پس با WPTutorial.ir همراه باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.