چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟

وردپرس به عنوان یک اسکریپت راه اندازی و مدیریت سایت، در بیشتر مواقع انتخاب اول وبمسترها است. همانطور که باید بدانید، چنین اسکریپت هایی بسیار زیاد هستند و افراد می توانند از بین آنها یک مورد را انتخاب کنند. اما اینکه چرا باید از وردپرس استفاده کنیم ، موضوع این مقالۀ آموزشی ماست.

چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟

چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟

با اینکه وردپرس را یک اسکریپت ساخت وبلاگ می شناسند، اما این داستان شاید برای نسخه های اولیۀ وردپرس صدق می کرد. اما با پیشرفته تر شدن این نرم افزار تحت وب، دیگر علاوه بر ساخت یک وبلاگ، می توان سایت های جامع و کاربرپسندی را طراحی کرده و در معرض دید گذاشت. با توجه به این پیشرفت و رشد روزافزونی که وردپرس دارد، به دلایل زیر باید از وردپرس برای راه اندازی سایت خود استفاده کنیم.

وردپرس رایگان است

دانلود وردپرس و استفاده از آن برای هر مقصودی کاملاً رایگان است. شما می توانید وردپرس فارسی را از سایت اصلی به نشانی wp-persian.com دریافت کنید و آن را روی هاست خود نصب نمایید. البته برای نصب وردپرس شما نیاز به هاست و دامنه دارید که خرید آنها اندکی هزینه بردار است. دامنه همان نشانی سایت شما خواهد شد. هاست هم میزبان فایل های سایت شماست. هاست یا فضای میزبانی جایی است که اطلاعات سایت شما روی آن قرار خواهد گرفت.

یادگیری وردپرس ساده است

گواه این موضوع که وردپرس ساده است، این است که روزانه هزاران نفر با وردپرس آشنا شده و به تعداد علاقه مندان وردپرس افزوده می شود. این امر نشان از ساده بودن یادگیری وردپرس دارد. در بحث کاربردیِ وردپرس ما نیازی به دانش تخصصی نداریم. البته در مواقعی که قصد نوشتن یک قالب یا افزونه برای وردپرس را داریم، باید دانش برنامه نویسی لازم را داشته باشیم. اما خود استفاده از وردپرس با استفاده از مرورگر اینترنتی کار بسیار ساده ای است و هر کسی قادر به یاد گرفتن آن هست.

از طرف دیگر منابع آموزشی و مستندات بسیار گسترده و معتبر از وردپرس که در خود سایت اصلی و سایت های دیگر موجود هستند، از جمله سایت wptutorial.ir، راه را برای یادگیری هر چه بهتر و سریعتر وردپرس برای همگان هموارتر کردند.

وردپرس با افزونه ها و قالب ها قابل توسعه است

اگر فکر می کنید که خودِ امکانات اصلیِ وردپرس برای شما کافی نیست، وردپرس از امکان نصب کردن افزونه پشتیبانی می کند. به این معنی که افزونه ها قابلیت های سایت شما را افزایش می دهند. افزونه های وردپرس هم مثل خود وردپرس رایگان هستند و با استفاده از آنها هر کاری که فکرش را بکنید می توانید انجام دهید. به عنوان مثال فرض کنید که سایت شما نیاز به یک درگاه بانکی دارد که در این صورت با صرف زمان اندک، درگاه بانکی سایت خود را می توانید راه اندازی کنید.

یک آموزش جذاب دیگه!  فهرست ناوبری وردپرس چیست؟

از طرف دیگر پوسته ها یا همان قالب های وردپرس که ظاهر سایت شما را می سازند هم به صورت رایگان قابل دسترس اند. با نصب هر پوسته ظاهر و تا حدی امکانات آن برای بازدید کنندگان تغییر می کند. حتی خود شما یا یک طراح پوستۀ وردپرس می توانید برای یکتا شدن ظاهر سایت خود، قالب اختصاصی سایت خود را طراحی کنید که این هم به توسعه پذیر بودن وردپرس کمک کرده است.

وردپرس با موتورهای جستجو هماهنگ است

شاید برای شما جالب باشد که موتورهای جستجو از جمله گوگل می فهمند که سایت شما با استفاده از چه نرم افزاری ساخته شده است. اگر گوگل تشخیص دهد که سایت با وردپرس ساخته شده است، به دلیل اهمیتی که خودِ وردپرس به مسائل مربوط به SEO می دهد، تا حدی اعتماد به آن سایت افزایش پیدا می کند. البته این حرف به این معنا نیست که سایت خود را بسازید و رهایش کنید، تا خود به خود رتبۀ خوبی به دست آورد؛ خیر!

از جوانب دیگر هم باید بدانید که با استفاده از افزونه های رایگان SEO که برای وردپرس تولید شدند، می توان این امکان را تا حد زیادی بهبود بخشید و کاری کرد که سایت بیش از پیش در صفحات نتایج موتورهای جستجو بدرخشد. که با این احتساب بازدید هدفمند سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. همین موضوع شاید دلیل اصلیِ کسانی باشد که انتخاب اول آنها برای راه اندازیِ سایت، WordPress است.

وردپرس امنیت بالایی دارد

شاید شما هم زیاد شنیده باشید که سایت های وردپرسی زیاد هک می شوند! اما این حرف اصلاً درست نیست. باید دید که از طرف دیگر چه تعداد از سایت هایی که روزانه ساخته می شوند، از وردپرس استفاده می کنند. فقط کافی است بدانید که تعداد این گونه سایت ها کم نیست. از طرف دیگر به دلیل ساده بودن یادگیری وردپرس، افراد تازه کار سراغ آن می روند. طبیعی است که به دلیل عدم دانش کافی راه را برای نفوذ هکرها باز کنند.

یک آموزش جذاب دیگه!  وردپرس چیست ؟

اما باید دانست که امنیت وردپرس به مراتب بالاتر از رقبای خود است. به دلیل بازمتن بودن افراد زیادی از متخصصین در سرتاسر دنیا در حال کار کردن روی آن هستند، که اگر مشکل امنیتی درون آن پیدا کنند فوراً آن حفره را گزارش می دهند. پس در به روز رسانی های بعدی دیگر خبری از آن حفره های امنیتی نیست. همین امر باعث سخت شدن کار برای هکرهای گرامی شده است! بیشتر خطرات امنیتی که سایت وردپرسی را تهدید می کند، بحث افزونه ها و قالب های ناامن هستند که اگر شما هم پوسته ها و افزونه های نا امنی را نصب کنید، احتمال هک شدن سایت شما می رود.

وردپرس از تمامیِ انواع محتوا پشتیبانی می کند

هر نوع محتوا از قبیل متن، عکس، ویدیو، صوت و … داشته باشید را درون سایت وردپرسی خود می توانید منتشر کنید. وردپرس آمادگی لازم را برای مدیریت انواع مختلف این دست محتواها را دارد. در خیلی از مواقع با یک گرفتن و کشیدن آن به درون صفحۀ افزودن نوشته کار تمام است. به همین سادگی با کلیک روی دکمۀ انتشار محتوای شما منتشر خواهد شد. این هم از سادگی کار با وردپرس است که سعی کرده کاری کند که تمرکز شما فقط و فقط روی انتشار محتوای با کیفیت باشد و دیگر مسائل فنی زائد نشوید.

وردپرس انواع مختلفی از سایت ها را پشتیبانی می کند

با تمام این گفته ها، حالا فرض می کنیم که قصد راه اندازیِ نوع خاصی از سایت را در ذهن می پرورانید. یک سایت، خبری، محتوایی، گالری، وب سایت های امتیاز دهنده، فروشگاهی، ویدیویی، عضویتی و … . از هر دست از این موضوعات نمونه های سایت بزرگ و موفقی را می توان نام کرد که در مقالۀ سایت هایی که با وردپرس ساخته شدند به آنها اشاره شده. به نظر می رسد که برای افزایش اعتمادتان به وردپرس باید آن را هم مطالعه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.