نگرانی از خراب شدن وردپرس

وردپرس یک نرم افزار است و نرم افزارها هم خراب می شوند. یکی از دلایل نگرانی تازه کارها هنگام کار با رایانه همین عامل خراب شدن نرم افزار هاست. اما اگر کمی اطلاعات نرم افزاری داشته باشیم، حتماً جلوی وقوع چنین حادثه هایی را می توانیم بگیریم. هر انسانی در مواجه با آن چیزی که اطلاعی راجع به آن ندارد، هراس دارد. به همین دلیل هم هست که کسانی که تازه وارد دنیای وردپرس شدند، این هراس را دارند که نکند کاری از آنها سر بزند که باعث خراب شدن سایت آنها شود. این هراس در ابتدا طبیعی و شاید هم لازم باشد. اما با افزایش سطح دانش راجع به این نرم افزار مدیریت محتوا، کم کم از این هراس کاسته شده و دیگر نگرانی از خراب شدن وردپرس وجود ندارد. بگذارید راحت تر با شما صحبت کنم؛ اگر اصولی که در ادامه به آنها اشاره خواهم کرد را رعایت کنید، نگران هیچ چیز نباید باشید!

نگرانی از خراب شدن وردپرس

نگرانی از خراب شدن وردپرس

راه اندازی محیط آزمایشی

همیشه برای استفاده از نرم افزاری که از کارکرد آن اطلاع دقیقی ندارید و از طرف دیگر ممکن است کل اطلاعات و سیستم شما را به خطر بیاندازد، یک محیط توسعه یا آزمایشی راه اندازی کنید. محیط آزمایشی یعنی نصب و راه اندازی آن نرم افزار در جایی که اگر هم مشکلی برای آن به وجود آمد، اطلاعات اصلی شما محفوظ بماند.

یک آموزش جذاب دیگه!  حالت دیباگ چیست ؟

برای وردپرس هم می توان چنین محیطی را راه اندازی کرد. شما قادرید وردپرس را روی رایانۀ شخصی خود نصب کنید. حالا علاوه بر اینکه برای کار کردن با آن نیازی به دسترسی به اینترنت ندارید، بلکه اگر هم مشکلی پیش آمد، هیچ خطری سایت اصلی شما را تهدید نمی کند. بماند اینکه برای اهداف توسعه و برنامه نویسی، مثل توسعۀ افزونه و قالب هم بسیار عالی است.

اول مطالعه، بعد دست به کار شدن

برای خود بنده هم بارها اتفاق افتاده که پیش از آنکه اطلاعات لازمه را به دست بیاورم، دست به کار شدم و ضربه ای که از عمل به اشتباه آن کار نصیبم شده، بیشتر از دو برابر دستمزد انجام همان کار توسط متخصص امر بوده است! تنها دانستن یک نکته کافی بود تا از ایجاد آن مشکل جلوگیری شود. مشکلی که نیاز بود چندین ماه بگذرد، تا اثراتش محو گردد. به هر حال پیشنهاد بنده به شما دوستان گرامی آن است که همیشه ابتدا زمانی را برای مطالعه و مشورت حتماً بگذارید.

همه چیز قابل برگشت به مرحله قبل است!

اگر داده ای از روی هاست یا مکانی که وردپرس نصب شده است، به طور کامل پاک نشود، حتماً قابل برگشت است. پس من این اطمینان را به شما خواهم داد که اگر دسته ای را حذف کردید، تغییراتی در تنظیمات سایت ایجاد کردید، نوشته ای را ویرایش کردید، قالب تان را عوض کردید، همگی قابل برگشت به حالت اول هستند. البته ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که برخی تنظیمات اشتباه ممکن است اثرات مخرب حتی کم روی سایت و کیفیت آن داشته باشند.

یک آموزش جذاب دیگه!  آموزش حل مشکل اطلاعات اتصال به FTP در وردپرس

همیشه نسخه پشتیبان داشته باشید

به عنوان آخرین مورد فراموش نکنید که از اطلاعات سایت خود روی هاست نسخه پشتیبان تهیه کنید. این نسخه پشتیبان به شما جسارت بیشتری برای اعمال اصلاحات روی سایت تان را خواهد داد. شما می دانید که اگر تغییری به اشتباه ایجاد شود، به راحتی قابل برگشت می باشد. پس نگران از دست دادن کوچک ترین چیزی نیستید. البته درست است که خود شرکت های هاستیگ از سایت شما بکاپ یا همان نسخۀ پشتیبان تهیه می کنند، اما هیچ تضمینی به اصالت و بی عیب بودن آن نیست. پس اگر سایت برای خودتان اهمیت دارد، دست به کار شده و حتی با استفاده از سرویس ها و افزونه های رایگان از سایت خود نسخ پشتیبان بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.