نصب آنتی ویروس قوی روی رایانه شخصی

امنیت جوانب مختلفی دارد که یکی از این جنبه ها امنیت رایانه شخصیِ کسی است که سایت را مدیریت می کند. با آلوده بودن یک سیستم و ارتباط آن سیستم با رایانه های دیگر، این آلوده بودن می تواند سرایت کند. حالا رایانه مقصد می تواند هاست شما باشد. بنابراین نصب آنتی ویروس قوی روی رایانه شخصی و امن نگه داشتن رایانه مان، یکی از ضروریات کار است.

نصب آنتی ویروس قوی روی رایانه شخصی

نصب آنتی ویروس قوی روی رایانه شخصی

نرم افزارهای امنیتی زیادی هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی از محیط اینترنت قابل دریافت هستند که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید و روی رایانۀ خود نصب کنید. نرم افزارهای امنیتی انواع مختلفی دارند و در گروه های مختلفی تقسیم بندی می شوند. اما دو دستۀ کلیِ آنها شامل نرم افزارهای دیوار آتش (Firewall) و نرم افزارهای ضدویروس (AintiVirus) می شوند. دیوار آتش دسترسی رایانه به شبکه را امن می کنند. آنتی ویروس ها اگر کد یا فایل مخربی وجود داشته باشد آن را پاکسازی می کنند.

بر همین اساس، ممکن است یک شرکت امنیتی، محصولات مختلفی را عرضه کند که یکی از این دو قابلیت یا یکی از آنها را داشته باشد. بهترین نرم افزار امنیتی، نرم افزاری است که هم یک دیوار آتش خوب باشد و هم آنتی ویروس.

یک آموزش جذاب دیگه!  افزونه های بلااستفاده و غیرفعال را حذف کنید

بگذارید یک سناریویی را با هم بچینیم. فرض کنید یک فایل آلوده روی رایانه شما قرار می گیرد. به دلیل ماهیت ویروس ها و کرم های شبکه که خیلی دوست دارند خودشان را به شدت تکثیر کنند، ممکن است در مدت زمان کمی کل رایانه شما را آلوده کنند. از جمله یک عکس که شما آن را روی سایت خود بارگذاری می‌کنید. در بدترین حالت ویروس که روی هاست شما آپلود می شود شروع به تکثیر روی هاست می کند و آنجا را هم آلوده می کند. با مراجعۀ هر بازدید کننده هم حتی رایانۀ شخصی آنها هم آلوده می شود.

اما فرض می کنیم چون رایانه شما ویندوزی بوده و هاست شما از نوع لینوکس است، ویروس روی هاست کار خاصی نمی تواند انجام دهد. چون ویروس ها معمولاً وابسته به سیستم عامل هستند. با دانلود شدن عکس های آلودۀ روی سایت به واسطۀ بازدید کننده ها، رایانه آنها آلوده می شود.

بنابراین نتیجه می گیریم که برای داشتن یک سایت امن، اول باید یک رایانه امن داشت. چون ما با این رایانه است که سایت خود را مدیریت می کنیم.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.