منابع برای تولید محتوا

تولید محتوا را در آموزش‌های قبلی شرح دادم. حالا می‌خواهیم بدانیم که منابعی که برای تولید محتوا نیاز است را باید از کجا پیدا کنیم و چطور می‌توانیم از این منابع برای تولید محتوای با کیفیت استفاده کنیم. همانطور که می‌دانیم محتوا دارای انواع مختلفی است. اگر قصد دارید یک محتوای متنی بنویسید، باید به دنبال منابعی بود که فرقی نمی‌کند نوعش چیست؛ تنها باید موضوع آن مرتبط با موضوع متنی باشد که قرار است نوشته شود. یا اگر قصد تولید محتوای تصویری یا ویدیویی را دارید، خیلی از مواقع باید قبل از آن چند تا مقالهٔ متنی را هم مطالعه کنید. پس برای پیدا کردن منابع تولید محتوا باید به سراغ منابعی با موضوع مشابه و یکسان رفت.

منابع برای تولید محتوا

آمادگی قبلی برای تولید محتوا

قبل از دست به کار شدن برای تولید محتوا در ابتدا باید آمادگی‌های لازم را کسب کرد. مهم‌ترین نوع آمادگی، آمادگی اطلاعاتی است. یعنی اطلاعات قبلی را به دست آوریم. اگر قرار است مقاله‌ای نگارش شود، باید راجع به موضوع آن از قبل مطالعه کنیم. می‌توانیم در موتورهای جستجوی اینترنتی جستجو کنیم و به مقالات و عکس‌ها و ویدیوهای مختلفی برسیم که دانش اولیه‌مان را بالا ببرند.

مثلاً فرض می‌کنیم که قرار است راجع به وردپرس مطلبی را بنویسیم. پس بهتر است ابتدا به سراغ موتورهای جستجو برویم و راجع به آن موضوع جستجو کنیم و دانش‌مان را بالا ببریم. با این کار حتی منابع مقالهٔ خودمان را هم پیدا می‌کنیم که خود یک پشتوانهٔ خوب از محکم بودن مبحث مطرح شده است.

یک آموزش جذاب دیگه!  یافتن عکس در گوگل

پس از آن باید امکانات اولیه را تهیه کنیم. مثلاً برای نوشتن یک مقاله شاید به غیر از یک رایانهٔ ساده چیزی دیگری نیاز نباشد. ولی برای تولید یک محتوای ویدیویی، قطعاً به یک دوربین خوب و یک سیستم با سخت افزار قوی است، که در حین کار با مشکل مواجه نشود و کار ما را خراب کند! همین طور برای تولید محتوای تصویری که معمولاً به صورت یک عکس است، باید نرم افزارهای مورد نیاز و سیستم متناسب آن را در اختیار داشت. در این میان دانش فنی کار با نرم افزارها هم خیلی به شما کمک خواهد کرد.

یافتن منابع برای تولید محتوا

طبق توضیحاتی که تا اینجا داده شد، پس باید در جریان باشیم که منابع مورد نیاز ما به دو دسته تقسیم می‌شود. یکی منابع آموزشی ابزارهای تولید محتوا است که برای این منظور می‌توان باز هم از موتورهای جستجو و بسته‌های آموزشی که برای این منظور وجود دارند استفاده کرد و آموزش‌هایی را یافت که ارزش دیدن و مطالعه کردن را دارند. دومین نوع منبع هم مربوط به تولید خود محتوا است. یعنی اگر قرار است یک فیلم تولید کنیم، خوب باید چه چیزهایی در آن فیلم گفته شود؟ یا از چه تیکه فیلم‌هایی در آن استفاده شود که در مورد این نوع منبع هم باز هم می‌توان به سراغ موتورهای جستجو رفت.

به غیر از موتورهای جستجو، مثل گوگل، البته که منابع دیگری هم وجود دارند. مثلاً منابعی مثل تحقیق‌های میدانی می‌توانند نوع دیگری از منابع تولید محتوا باشند. فرض می‌کنیم شما راجع به کاهش رشد جمعیت قصد تهیهٔ یک مقاله برای یک مجله را دارید. شاید اجرا کردن یک نظرسنجی از مردم عادی خودش یک منبع خوب برای کارتان باشد. یا استفاده از رسانه‌های دیگر مثل کتاب‌هایی که تا الان نوشته شده هم همین طور.

یک آموزش جذاب دیگه!  بازاریابی محتوایی چیست ؟

خیلی از اوقات هم شخص تولید کنندهٔ محتوا به قدری دارای اعتبار است که حتی از دانش خودش به عنوان منبع تولید محتوا استفاده می‌کند و برای دیگران هم این محتواها قابل احترام و ارزشمند هستند. البته برای رسیدن به این سطح حتماً باید مطالعات و بررسی‌های زیادی داشت و دانش شخص در آن حیطه تا حد زیادی تکمیل باشد و اصطلاحاً فرضیات و نظریات ارزشمندی را ارائه کند.

پس می‌توان فهمید که منابع تولید محتوا می‌توانند محدود نباشند و منشاء مختلفی داشته باشند. ولی حتماً به این موضوع دقت داشته باشید که منابع‌تان ارزشمند و معتبر باشند. چون در هر کجا منابع نامعتبر و مخدوش ممکن است وجود داشته باشند.

اما در هر صورت این موتورهای جستجو هستند که کار ما را در یافتن منابع ساده‌تر کرده‌اند. مثلاً برای یافتن یک عکس برای مقاله‌ای که نوشتیم (البته به همراه ذکر منبع)، قطعاً جستجو در گوگل می‌تواند نیاز ما را برطرف کند. اما خیلی از مواقع حرفه‌ای‌ها ترجیح می‌دهند که خودشان همان عکس را هم تولید کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.