معایب و مزایای وردپرس

در استفاده از هر ابزاری برای هر کاری، بهتر است ابتدا زمان کافی را روی شناخت آن ابزار بگذاریم. در رابطه با استفاده از وردپرس برای راه اندازی سایت، به جهت اینکه شروع فعالیت ما در حیطۀ فضای مجازی بر پایۀ آن استوار می شود، دانستن معایب و مزایای وردپرس می تواند ما را در جهت انتخاب مسیر برای رسیدن به هدفمان یاری مان دهد.

معایب و مزایای وردپرس

معایب و مزایای وردپرس

مزایای وردپرس چیست ؟

وردپرس به عنوان یک راه حل به جهت راه اندازی یک سایت اینترنتی، دارای مزایای فراوانی است. این مزایا آن قدر عمده هستند که اگر خواسته باشیم برای آن یک کتاب تالیف کنید، از پس آن بر خواهیم آمد. اما برای اینکه از مزایای وردپرس به طور جامع و اجمالی مطلع شوید، مقالۀ چرا باید از وردپرس استفاده کنیم را حتماً مطالعه کنید. علاوه بر اینکه سرفصل این مزیت ها هم بدین صورت است:

  • وردپرس رایگان است
  • یادگیری وردپرس ساده است
  • وردپرس با افزونه ها و قالب ها قابل توسعه است
  • وردپرس با موتورهای جستجو هماهنگ است
  • وردپرس امنیت بالایی دارد
  • وردپرس از تمامیِ انواع محتوا پشتیبانی می کند
  • وردپرس انواع مختلفی از سایت ها را پشتیبانی می کند

معایب وردپرس چیست ؟

اگر خواسته باشید از معایب وردپرس بدانید، با توجه به تلاش گروه وردپرس برای برطرف کردن آن عیب ها، در حال حاضر ایرادات بزرگی وجود ندارد که شخصی را خواسته باشید از آمدن به سمت وردپرس منع کند. بیشتر معایب حال حاضرِ وردپرس هم ناشی از قدرتِ بسیار بالای آن است. مثلاً فرض کنید در یک جا از عیب کدنویسی پیچیدۀ آن برای افراد مبتدی تا متوسطه گفته می شود. خوب، این عیب ناشی از امکان پیاده سازی هر نوع ایده توسط کدهای رابط وردپرس است. که دست هر برنامه نویس و وردپرس کار را باز می گذارد تا بهتر بتواند ایدۀ خود را عملی کند.

یک آموزش جذاب دیگه!  دیتابیس وردپرس چیست ؟

یا یکی از ایرادهایی که قبلاً از وردپرس گرفته می شد، مستندات ضعیف بود. که در حال حاضر با تلاش شایستۀ گروه وردپرس می بینیم مستندات این نرم افزار در سایت wordpress.org آن قدر قوی شده است که حتی با جستجوی مشکلی در گوگل به صفحاتی از مستندات آموزشیِ وردپرس می رسیم. البته این مستندات قوی مربوط به مستندات انگلیسی زبان می باشد. که برای کسانی که با زبان انگلیسی ساده آشنایی دارند، این مستندات بسیار جامع و کامل اند.

به هر حال با وجود این همه مزیتی که برای وردپرس می توان متصور شد، معایب آن جایگاهی برای عرض اندام ندارند. که چه بسا عیب هایی که ذکر شد، از طرفی می توان حکم بر قدرتمندی وردپرس کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.