سایت یا وبلاگ

هنوز هستند افرادی که اختلاف و تفاوت بین سایت و وبلاگ را درک نمی کنند. از همین رو است که از بین روش های راه اندازیِ پایگاه اینترنتیِ خود نمی توانند بهترین راه را انتخاب کنند. در این مقاله سعی در روشن کردن این داستان داریم، که بدانید سایت با وبلاگ چه تفاوت هایی دارند و شما نیاز به کدامیک دارید.

سایت یا وبلاگ

سایت یا وبلاگ

برخی از دوستان اختلاف بین وبلاگ با سایت را در مشخصۀ نشانیِ آن می دانند. یعنی اگر نشانیِ سایت از حالت زیر دامنه ای (sub.domain.com) به حالت سطح بالا (مثل wptutorial.ir) تبدیل شود، به این کار تبدیل وبلاگ به سایت می گویند. یا برخی دیگر فکر می کنند که اگر پایگاه اینترنتی خود را درون سرویس های وبلاگ دهی مثل بلاگفا یا پرشین بلاگ بسازند، در اصل صاحب یک وبلاگ هستند و اگر طور دیگری بسازند، صاحب یک سایت می شوند.

اما هیچ کدام از این شاخص ها مرز بین یک وبلاگ و سایت نیست. برای اینکه بهتر تمایز بین وبلاگ و سایت را درک کنید، ما یک تعریف کلی تر از سایت و وبلاگ ارائه خواهیم داد تا درک بهتری به دست آورید.

وبلاگ یک مجلۀ برخط است

همانطور که یک مجله (کاغذی یا دیجیتالی) صفحات اصلی خود را به مطالب داغ و جنجالی اختصاص می دهد و هر روز سعی در بهتر شدن و به روز شدن دارد، وبلاگ هم همین طور است. یک وبلاگ معمولاً هر روز به روز می شود و تا زمانی که به روز باقی می ماند وبلاگ است. منظور از به روز شدن انتشار محتوا و مطالب جدید و جذاب است که همین به روز شدن ها مرز بین وبلاگ با سایت را تشکیل می دهد.

یک آموزش جذاب دیگه!  چطور از وردپرس استفاده کنیم ؟

گوگل به عنوان درگاه ورودی بازدید کنندگان به وب، که با استفاده از جستجو محتوای مد نظرشان را پیدا می کنند، مشتاق وبلاگ ها است. دلیل آن هم همین به روز شدن و نو بودن محتوای این گونه پایگاه های اینترنتی است. اگر شما هم یک ورزش دوست باشید، یا اخبار جهانی را دنبال می کنید، حتماً شما هم به سایت هایی علاقه دارید که هر روز جدیدترین ها را منتشر می کنند و به نوعی از این بابت وبلاگ هستند.

سایت یک ویترین برخط است

یک سایت بیشتر شبیه ویترینی از یک فروشگاه است. مالک سایت محصولات پر فروش یا معروف خود را در صفحۀ اصلی می چیند و با پیوند دادن به صفحات دیگر بازدید کنندگان را ترغیب به هر چه بیشتر ماندن در سایت می کند.

از طرف دیگر به دلیل علاقه مندیِ موتورهای جستجو مثل گوگل به وبلاگ ها، سایت های فروشگاهی هم سعی می کنند با راه اندازی بخشی با عنوان وبلاگ نظر گوگل را هم به خود جلب کنند. پس با این تعاریف امروزه بیشتر سایت هایی مطرح هستند که به صورت وبلاگی کار خود را ادامه می دهند. یعنی سعی می کنند هر روز سایت خود را با صفحاتی بهتر به روز کنند.

یک آموزش جذاب دیگه!  سایت توسعه چیست؟

حالا اینکه این سایت یا وبلاگ چطور و با استفاده از چه ابزاری ساخته می شوند زیاد در تعیین اینکه آن پایگاه اینترنتی سایت است یا وبلاگ نقشی ندارند. با این تعریف بیشترین تمرکز روی پویایی سایت است که هر چقدر بیشتر باشد به یک وبلاگ نزدیک تر است. این تفاوت اصلی آنها است.

پس با نتیجه گیری که می توان کرد، با وردپرس هم می شود یک سایت ساخت و هم وبلاگ. این کاملاً بستگی به طراحی دارد که می خواهد از وردپرس برای راه اندازی پایگاه اینترنتی استفاده کند. برخلاف اسم این اسکریپت که یک اسکریپت وبلاگ ساز است، با وردپرس می توانید سایت های حرفه ایِ خوبی را راه اندازی کنید که مزیت های یک وبلاگ را داشته باشید. برای اینکه با سایت های معروف جهان که با وردپرس راه اندازی شدند آشنا شوید، پیشنهاد می شود که نوشتۀ مذکور را مطالعه نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.