دانش مورد نیاز برای طراحی سایت با وردپرس

شاید این سوال هم جزء دغدغه های ذهنی شما هم باشد که؛ برای طراحی سایت با وردپرس به چه میزان دانش نیاز است؟ اصلاً برای کار کردن با وردپرس نیاز است که مدرک دانشگاهی مرتبط با علوم رایانه ای داشت؟ اگر مقالۀ وردپرس چیست را مطالعه کرده باشید، تا حد زیادی به پاسخ این سوالات خود می رسید. اما برای اینکه بحث را بیش از پیش برای شما باز کنیم، این مقاله را نوشتیم که بتوانید بهتر تصمیم بگیرید که آیا شما هم می توانید یک وردپرس کار و یا طراح سایت حرفه ای با وردپرس شوید یا خیر!

دانش مورد نیاز برای طراحی سایت با وردپرس

دانش مورد نیاز برای طراحی سایت با وردپرس

بگذارید همین ابتدا خیال شما را راحت کنم. “همه می توانند با وردپرس کار کنند و با آن سایت اینترنتی خود را راه اندازی کنند.” چون کار کردن با وردپرس نیازی به دانش تخصصی ندارد. اگر شما بتوانید با یک اپلیکیشن موبایل کار کنید، اگر بتوانید وارد یک سایت اینترنتی شده و با آن کار کنید، حتماً قادر به حرفه ای شدن در کار با وردپرس هم هستید.

وردپرس ساده است

فلسفۀ وجودیِ وردپرس اصلاً همین است که همه، حتی کسانی که دانش کافی راجع به طراحی سایت ندارند هم بتوانند در کمترین زمان و بهترین شرایط صاحب یک سایت حرفه ای شوند. درست است که خودِ وردپرس شامل میلیون ها خط کد حرفه ای است. اما برای کار کردن با وردپرس نیازی نیست که بدانید هر خط از آن کدها چه کاری برای شما انجام می دهند. توسعه دهندگان وردپرس مدام در حال کار کردن روی این سیستم هستند و من و شما می توانیم به رایگان از نتیجۀ فعالیت آنها استفاده کنیم.

یک آموزش جذاب دیگه!  با وردپرس چه سایت هایی می توان ساخت

وردپرس کاملاً گرافیکی است

از تهیۀ پیش نیازهای اولیه برای نصب ورپرس تا پیکربندی های مرتبط با قالب و افزونه همگی در محیط مرورگر و به صورت گرافیکی انجام می شود. پس اگر شما قادر باشید با مرورگر اینترنتی خود مثل فایرفاکس یا کروم کار کنید، حتماً دانش اولیه برای طراحی سایت با وردپرس را دارید. علاوه بر آن با اندکی زمان گذاشتن و مطالعه کردن، می توانید دانش خود را بیش از پیش بالاتر ببرید تا سایت خود را بهبود بخشید و به امکانات آن اضافه کنید.

وردپرس فارسی است

وردپرس یک اسکریپت خارجی است. اما به زبان های مختلفی ترجمه شده است. از جملۀ این زبان ها فارسی است که تمامی بخش ها و محیط سایت شما را فارسی می کند. البته می ماند که قالب سایت شما که باید آن هم فارسی شده باشد که با توجه به هزاران قالب فارسی که در مخزن قالب های وردپرس و همچنین در سایت های مختلف وجود دارد، از این بابت هم نگرانیِ خاصی وجود ندارد. بماند اینکه هر کسی می توانید دست به کار شده و قالب ها و افزونه های وردپرس را فارسی سازی کند.

با تمام این گفته ها، باز هم شما نیاز دارید که دانش اولیه از مباحث مربوط به وب و اینترنت را کسب کنید که با مطالعۀ مقالات همین سایت به راحتی قادرید این دانش را کسب کرده و سپس دست به کار شده و سایت وردپرسیِ خود را راه اندازی نمایید.

یک آموزش جذاب دیگه!  فایل کانفیگ وردپرس چیست ؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.