بهینه سازی خودکار پایگاه داده وردپرس

از قابلیت های بسیار خوب وردپرس که از نسخۀ ۲٫۹ به بعد به این سیستم مدیریت محتوا اضافه شده است، امکان بهینه سازی خودکار پایگاه داده وردپرس است. با استفاده از این امکان به سادگی با کمی تغییرات در تنظیمات وردپرس و طی کرد مراحلی که خود وردپرس به شما پیشنهاد می کند، می توانید پایگاه داده را بهینه کنید. پایگاه داده به عنوان مکانی برای ذخیره سازی داده های سایت، ممکن است به دلایل مختلف از جمله از حالت بهینه خارج شدن ذخیره سازی اطلاعات، با کندی مواجه گردد. که با ترفند وردپرسی امروز ما این مشکل را می توانید حل کنید.

بهینه سازی خودکار پایگاه داده وردپرس

بهینه سازی خودکار پایگاه داده وردپرس

ویرایش سند پیکربندیِ وردپرس‎

در گام اول باید سند wp-config.php وردپرس را که به سند پیکربندی وردپرس معروف است را باز کرده و خط زیر را به آن اضافه کنید.

define('WP_ALLOW_REPAIR', true);

اجرای بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

حالا که قابلیت بهینه سازی پایگاه داده وردپرس فعال شد، باید به نشانی زیر از سایت خود رفته و مراحل را طی کنید (به جای www.yoursite.com نشانی دامنۀ سایت خود را وارد کنید).

http://www.yoursite.com/wp-admin/maint/repair.php
صفحه بازسازی و بهینه سازی وردپرس

صفحه بازسازی و بهینه سازی وردپرس

اگر روی دکمۀ Repair Database کلیک کنید، پایگاه دادۀ شما فقط بازسازی می شود. اما در صورت تمایل به بهینه سازی در کنار بازسازی (تعمیر) بایستی روی دکمۀ Repair and Optimize Database کلیک کنید. پس از آن باید صبر کنید تا وردپرس یکی یکی جداول پایگاه داده را بررسی کند و نتیجه را به شما بر خواهد گرداند.

یک آموزش جذاب دیگه!  آموزش کار با افزونه WP Migrate DB وردپرس

فقط فراموش نکنید که پس از طی مراحل بالا، حتماً مجدد پروندۀ wp-config.php وردپرس را باز کنید و کد مربوطه را حذف کنید. چرا که صفحۀ بهینه سازی پایگاه داده برای همگان قابل دسترس خواهد بود. ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که روش های دیگری هم برای بهینه سازی و تعمیر پایگاه داده وجود دارد که در آموزش های بعدی سایت wptutorial.ir به آنها هم اشاره خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.