افزونه های مورد نیاز قالب وردپرس

قالب های وردپرس جزء تنوع پذیرترین امکانات اسکریپت وردپرس است که نمی توان یک نوع رفتار را برای تمامی قالب های وردپرس ترسیم نمود. البته اگر قانون کار با وردپرس را یاد داشته باشیم، با قالب ها و افزونه های آن هم قادریم کار کنیم و تنظیماتش را به نوعی انجام دهیم که سایت ما همان چیزی شود که می خواهیم. هر توسعه دهندۀ قالب هم ممکن است از روشی خاص برای مدیریت قالب خود استفاده کند. مثلاً برخی از قالب ها هستند که دارای یک صفحه تنظیمات مخصوص همان قالب هستند که با نصب قالب، آن صفحه هم در پیشخوان وردپرس ظاهر می شود. برخی دیگر از قالب ها اگر نیاز به صفحۀ تنظیمات داشته باشند، از امکان نمایش > سفارشی سازی خود وردپرس بهره می گیرند. این کاملاً بستگی به سلیقۀ طراح پوسته وردپرس دارد. در برخی از مواقع هم ممکن است افزونه های مورد نیاز قالب وردپرس را باید اول نصب کنیم، تا تمامی امکانات آن قالب قابل استفاده شود.

افزونه های مورد نیاز قالب وردپرس

افزونه های مورد نیاز قالب وردپرس

حالا اگر برای فعال کردن تمامی امکانات قالب نیاز باشد تا افزونه هایی را به اجبار روی سایت خود نصب کنیم، حتماً باید اول مطلع شویم که این افزونه ها چیست. بر همین اساس بسته به نوع قالب می توان از جاهای مختلفی آگاه شده که افزونه های مورد نیاز قالب وردپرس ما چیست. یکی از این روش ها این است که در صفحه ای با عنوان افزونه های قالب که به پیشخوان ما افزوده می شود، فهرست افزونه های لازمه را دیده و با یک کلیک آنها را نصب کنیم. ممکن است در بین این افزونه ها حتی افزونه های پولی هم باشد که اگر برای دانلود قالب پول پرداخت کرده باشید، آن مبلغ همان هزینۀ افزونۀ پولی هم هست. یعنی دیگر اینجا نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

یک آموزش جذاب دیگه!  بسته نصبی وردپرس چیست ؟

در مواقعی هم ممکن است به ظاهر سایت خود مراجعه کنید و ببینید که در جایی از سایت توضیحی گذاشته شده که نشان دهندۀ این است که شما باید یک افزونۀ خاصی را نصب و پیکربندی کنید. مثلاً اگر در قسمت بالای صفحه زیر نوار ناوبری، گفته شده که شما باید افزونۀ Slider را نصب کنید، برای نمایش اسلایدر یا تصاویر لغزنده باید حتماً افزونۀ مورد نیاز را نصب و پیکربندی کنید تا از قابلیت نمایش اسلایدر در سایت خود استفاده نمایید.

در پاره ای از موارد هم در بین صفحاتی که قالب به صفحات پیشخوان شما اضافه می کند، صفحه ای با عنوان راهنما وجود دارد. با مطالعه و بررسی آن صفحه حتماً شما از این موضوع آگاه خواهید شد که چه افزونه هایی را باید نصب کنید و این کار را از چه روشی قادرید انجام دهید. در کل همیشه برای یافتن پاسخ سوالات خود، اول صفحات خود پیشخوان وردپرس را بالا و پایین کنید که در ۹۰ درصد موارد به نیازتان پاسخ داده می شود.

و در نهایت اگر هیچ کدام از مراحل بالا برای یافتن افزونه های مورد نیاز قالب وردپرس به کارتان نیامد، یا قالب شما اصلاً نیازی به افزونۀ خاصی ندارد، تا تمامی امکاناتش را برای شما هویدا کند. یا اینکه شما باید به سایت توسعه دهنده یا فروشندۀ قالب مراجعه کرده و از آنها به دنبال مستندات یا بخش ارسال درخواست پشتیبانی بروید و سوال خود را مبنی بر افزونه هایی که باید روی وردپرس نصب کنید، از آنها بپرسید.

یک آموزش جذاب دیگه!  چگونه افزونه را فعال کنیم ؟

پس با توجه به اینکه برخی از پوسته های وردپرس ممکن است به صورت اجباری نیاز به تعدادی افزونه داشته باشند تا تمامی کارایی خود را نشان دهند، در این مقاله آموختیم که چطور افزونه های مورد نیاز قالب وردپرس خود را برای نصب کرده پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.