آموزش ورود به پنل وردپرس

اگر خواسته باشیم بخش های مختلف سایت وردپرس را تقسیم کنیم، می توانیم به دو بخش پیشخوان و صفحات سایت تقسیم کنیم. پیشخوان مختص نویسنده ها و مدیران سایت است. البته کسانی هم که عضو سایت می شوند می توانند وارد پیشخوان مختص به خود شوند. هر کس پیشخوان خاص خود را دارد. قسمت صفحات سایت هم که برای همگان قابل دسترس است و در اصل بازدید کنندگان سایت برای دیدن آن صفحات به سایت ما مراجعه می کنند. به عنوان مدیر کل سایت یا مدیران میانی، یا حتی یک مشترک عادی، باید قادر باشید ورود به پنل وردپرس را تجربه کنید که در این نوشته به توضیح راجع به این بحث می پردازیم.

آموزش ورود به پنل وردپرس

آموزش ورود به پنل وردپرس

هر سایت وردپرسی شامل یک صفحۀ ورود (Login) می باشد که این صفحۀ ورود به این صورت خواهد بود:

yourdomain.ir/wp-login.php

به جای yourdomain.ir باید نشانیِ دامنۀ سایت خود را قرار دهید. در هر صورت شما با صفحه ای به مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد که می توانید با وارد کردن نام کاربری یا ایمیل به همراه رمز عبور خود، وارد بخش پیشخوان شوید.

صفحه ورود به پنل وردپرس

صفحه ورود به پنل وردپرس

این صفحه مرز بین بخش محافظت شده و محافظت نشدۀ وردپرس می باشد. بخش های محافظت نشده توسط همگان قابل رؤیت است. اما بخش محافظت شده با نام کاربری و رمز عبور قابل دسترس است. به همین دلیل بعضی وقت ها برای افزایش امنیت سایت پیشنهاد می شود که نشانی این صفحه را مخفی کنید. که این کار را می توانید با استفاده از افزونه هایی که در بخش افزونه های سایت به شما معرفی شده است، انجام دهید.

یک آموزش جذاب دیگه!  پیشخوان وردپرس چیست ؟

با انتخاب گزینۀ “مرا به خاطر بسپار” می توانید در دفعات بعدی که می خواهید وارد پیشخوان وردپرس شوید، کاری کنید که سیستم از شما مجدد رمز عبور را درخواست نکند. البته این درخواست نکردن برای مدت زمان خاصی است و تا همیشه نیست. ولی دقت داشته باشید که روی رایانه های عمومی این گزینه را فعال نکنید.

در دفعات بعدی کافی است به نشانی زیر مراجعه کنید تا مستقیم پیشخوان را ببینید:

yourdomain.ir/wp-admin

با رفتن به این صفحه اگر از قبل وارد حساب خود شده باشید که پیشخوان برای شما نمایش داده می شود. در غیر این صورت به مانند تصویر بالا صفحۀ ورود ظاهر می شود که باید نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید و روی “ورود” کلیک نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.