تیکت پشتیبانی چیست ؟
زمانی که شما یک محصول خریداری میکنید که نیاز به پشتیبانی دارد، شما به عنوان خریدار باید بتوانید با فروشنده در ارتباط باشید. یکی از روشهای ارتباطی تیکت پشتیبانی است. با استفاده از این روش، شما باید روی سایت فروشنده وارد حساب کاربری خود شوید. سپس وارد قسمت درخواستهای پشتیبانی یا تیکتهای پشتیبانی شود و یک درخواست تازه باز کنید و به صورت متنی درخواست خود را وارد کنید. فروشنده درخواست شما را میبینید و پاسخ تیکت شما را میدهد. به این کار پشتیبانی از طریق تیکت پشتیبانی میگویند.
هر چند رسانهٔ اصلی در تیکت های پشتیبانی متن است. اما معمولاً در کنار متن، شما میتوانید عکس و یا فایلهای ضمیمهای هم ارسال کنید. این کار برای روشنتر شدن مشکل شما برای فروشنده در مواقعی لازم است.
اما برای ارسال تیکت پشیتبانی فراموش نکنید که حتماً وارد حساب خود شوید. معمولاً برای خرید محصول، شما باید روی سایت حساب برای خود ایجاد کنید. پس از اینکه وارد حساب خود شدید، بخشی با عنوان تیکت یا پشتیبانی باید وجود داشته باشد. روش ارسال تیکت در تمامی فروشگاههای اینترنتی تقریباً شبیه به هم هست و تفاوت زیادی ندارند.
وقتی شما یک تیکت پشتیانی باز میکنید، اگر پشتیبان به شما پاسخی داد، میتوانید آن پاسخ را مشاهده کرده و در همان تیکت، مجدد متنی را ارسال کنید. معمولاً برای یک نوع درخواست، باید یک تیکت پشتیانی باز کنید و همان را دنبال کنید. دنبال کردن تیکت پشتیبانی به این معنا است که شما به پاسخ پشتیبان پاسخی میدهید و از آن طرف پشتیبان هم میتواند برای متنی که ارسال کردید پاسخی ارسال کند. یعنی یک رابطهٔ دو طرفه ایجاد میشود که در قالب تیکت پشتیبانی است.
پس تیکت پشتیبانی یا Support Ticket یکی یا روش های دریافت پشتیبانی از فروشنده محصول است. معمولاً وقتی شما هاست یا فضای میزبانی یا سرور مجازی خریداری میکنید، یکی از مهمترین راههای دریافت پشتیبانی همین تیکت پشتیبانی است. اگر به مشکلی در رابطه با محصول مواجه شوید، با تیکت پاسخ مشکلتان را دریافت خواهید کرد.