ایده یابی برای تولید محتوا

قبل از دست به کار شدن برای تولید و ساخت محتوا، اینکه یک ایدهٔ خوب داشته باشید خیلی مهم است. گاهی اوقات به صورت اتفاقی ایدهٔ خوبی به ذهن‌مان می‌رسد که مثلاً فلان مقاله را بنویسیم یا فلان عکس و فلان فیلم را تولید کنیم. در این حالت حتی اگر هم از نظر فنی دانش لازم را نداشته باشیم، ولی احتمال اینکه از آخر یک چیز خوبی از آب درآید خیلی زیاد است. مثلاً ایدهٔ ساخت یک کلیپ به ذهن‌مان می‌رسد. ولی طریقهٔ ضبط و تدوین آن را بلد نیستیم. شروع به کار می‌کنیم و دست و پا شکسته با نرم افزارها هم آشنا می‌شویم تا ایده‌مان را عملی کنیم. به علت اینکه ایدهٔ ما یک ایدهٔ خوبی بوده، نتیجهٔ کار جذاب خواهد شد.

ایده یابی برای تولید محتوا

پس می‌توان فهمید که ایده یابی و داشتن یک فکر خوب برای ساخت یک محتوای جذاب، قسمت مهم کار را تشکیل می‌دهد. حالا چطور ایده یابی برای تولید محتوا را انجام دهیم؟

ایده چیست؟

ایده یک فکر اولیه است که به محض اینکه به ذهن‌مان خطور می‌کند، ممکن است برای ما هیجان انگیز باشد. اما این فقط یک ایدهٔ اولیه یا به اصلاح دقیق‌تر یک ایدهٔ خام است! چرا می‌گوییم خام؟ چون بعد از مدتی که روی آن خوب فکر کردیم، ممکن است به این نتیجه برسیم که اصلاً ایدهٔ خوبی نبوده. یا نیاز به کار روی آن برای پخته‌تر شدن دارد. ایدهٔ اولیه یا خام ارزش کار کردن ندارد. چون خطر شکست خوردن آن زیاد است.

یک آموزش جذاب دیگه!  فروش محتوای آموزشی بر بستر وردپرس

اوایل کار که در زمینهٔ ایده‌یابی فعالیت می‌کنید، خطای کار زیاد است و ممکن است بعد از مدت زمانی که ایده‌های خوب و بد زیادی را تجربه کردید، به نتایجی دست پیدا کنید که دانش شما را راجع به ایده یابی برای تولید محتوا افزایش دهد. پس بعد از مدتی خواهید دید که ایده‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد، احتمال موفق شدن‌شان بالا می‌رود. این به میزان تجربهٔ شما در زمینهٔ تولید محتوا ربط دارد.

دانش خود را بالا ببرید

پس همانطور که می‌توان فهمید، ایده یابی نیاز به دانش هم دارد. مثلاً اگر ما در این سایت محتوای متنی و تصویری راجع به وردپرس تولید می‌کنیم، باید راجع به وردپرس هم دانش داشته باشیم. پس شما هم بهتر است راجع به چیزی که قصد تولید محتوا دربارهٔ آن را دارید، دانش لازم را کسب نمایید.

یک چیز جالب اینجاست که وقتی شما در حال تولید یک محتوا هستید، ممکن است در همان لحظه ایده‌های دیگری هم به ذهن‌تان خطور کند. آنها را نباید دست کم بگیرید. سریع یک قلم و کاغذ برداشته و آنها را یادداشت کنید تا سر فرصت روی آنها کار کنید. تعداد این ایده‌ها ممکن است از حد انتظار هم فراتر رود. پس بهتر است از بین آنها بهترین‌ها را انتخاب نمایید.

یک آموزش جذاب دیگه!  منابع برای تولید محتوا

ایده یابی تولید محتوا برای تازه‌کارها

حالا فرض می‌کنیم که شما از قبل هیچ کار تولید محتوا انجام ندادید و اصطلاحاً صفر صفر هستید. ممکن است جاهایی مثل موتور جستجو مکان مناسبی برای شروع باشد. راجع به موضوعی که قصد تولید محتوا دارید جستجو کنید. نتایج را بالا و پایین کنید. غیرممکن است ایده‌ای به ذهن‌تان خطور نکند. چون شما نمونه کارهای دیگران را می‌بینید و از آنها الهام می‌گیرد. معمولاً این بهترین نقطهٔ شروع برای تازه کارها است. پس از آن دست به کار شوید و ایده‌تان را عملی کنید. اما زیاد نگران نتیجهٔ کار نباشید. شما تازها کار هستید و این امر کاملاً طبیعی است.

امیدوارم که همیشه در زمینهٔ تولید محتوا، حالا از هر نوع، موفق عمل کنید و فراموش نکنید که همیشه در همه حال چیزهای زیاد دیگری برای دانستن وجود دارند که باید آنها را یاد بگیرید. پس مطالعه کردن را فراموش نکنید. منابع تولید محتوا را هم مطالعه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.