ویدیوهای فارسی و رایگان آموزش وردپرس

همینک دانلود و تماشا کنید

آموزش بررسی آتوریتی سایت با Link Explorer

آتوریتی همان عددی است که از طرف سرویس MOZ به هر سایت یا دامنۀ سایت اختصاص داده می شود و به نوعی اعتبار سایت را نشان می دهد. اصلی ترین شاخص برای اندازه گیری این اعتبار هم تعداد لینک هایی است که به یک سایت داده می شوند و هر چقدر بیشتر باشند، آتوریتی یا همان اعتبار سایت هم بیشتر خواهد شد. یکی از روش هایی که می توانیم آتوریتی سایت خودمان یا دیگر سایت های اینترنتی را به دست آوریم، استفاده از سرویس برخط Link Explorer است. البته برای استفاده از این سرویس حتماً باید درون سایت moz.com ثبت نام کرده باشید و وارد حساب خود شده باشد. حالا می توانید نام دامنه خود را درون جعبه ای که تصویر آن در زیر نشان داده شده است وارد کرده و روی علامت ذره بین کلیک کنید.

آموزش بررسی آتوریتی سایت با Link Explorer

آموزش بررسی آتوریتی سایت با Link Explorer

دقت داشته باشید که فقط تعداد ۱۰ تا بررسی در ماه می توانید توسط این بخش انجام دهید. پس به شما پیشنهاد می کنم که طبق تصویر زیر، از قسمت Quick Downloads فایل هایی را خروجی گرفته و روی رایانه خود ذخیره کنید تا در مواقع بعدی هم بتوانید از این اطلاعات استفاده کنید. از کل این صفحه هم یک ذخیره روی رایانه داشته باشید. توسط مرورگر این کار را می توانید بکنید.

نتیجه برررس آتوریتی دامنه با Link Explorer

حالا به بالاترین قسمت صفحه نتیجه خواهیم پرداخت. یک جعبه که حاوی ۴ قسمت است. اولین قسمت از سمت چپ با عنوان Domain Authority یک عدد را به ما نشان می دهد که در اینجا ۲۳ است. این عدد همان آتوریتی یا اعتبار کل دامنه است. دقت کنید که برای دریافت اعتبار کل دامنه یا دامین آتوریتی، باید از فهرست کشویی سمت راست جعبۀ جستجو، مقدار root domain انتخاب شده باشد. اگر subdomain را انتخاب کنید، آتوریتی زیر دامنه را می توانید ببینید. این کار برای وبلاگ هایی که در سرویس های وبلاگ نویسی ساخته شدند مناسب است. اگر می خواهید پیج آتوریتی یا همان آتوریتی یک صفحه از یک سایت را ببینید که چقدر است، باید exact page را انتخاب کنید. مورد اول آتوریتی کل سایت را به همراه جزئیاتش نشان می دهد.

انتخاب نوع بررسی

دومین مورد از سمت چپ، Linking Domains است که کل لینک هایی که از دامنه های مختلف به این سایت داده شده است را نشان می دهد. یادتان می آید که گفتم مهم ترین معیار برای سنجش آتوریتی، تعداد لینک هایی است که به سایت داده می شوند؟ این هم تعداد کل لینک های یکتا را نمایش می دهد.

مورد بعدی Inbound Links کل لینک هایی که از هر صفحه از صفحات اینترنتی به این سایت داده شده را نشان می‌دهد. اگر از یک صفحه بیش از یکی لینک داده شده، تنها یک لینک به حساب می آید. تقریباً ۸۴ هزار مقدار این شاخص است.

و آخرین هم Ranking Keywords است که تعداد کلماتی کلیدی که این سایت برای آنها رتبه گرفته را نشان می دهد. البته منظور آن کلمه کلیدی هایی است که به طور خاص در موتورهای جستجو رتبه گرفته اند. نه هر کلمه کلیدی ای. پس شاید تک تک کلماتی کلیدی که این سایت رتبه ای برای آنها در گوگل متصور است محسوب نگردند.

4 شاخص مهم Link Explorer

این موارد مهم ترین شاخص های سنجش میزان سئوی سایت بودند، که moz به شما ارائه می داد. از طریق همین ۴ تا شاخص قادرید سایت های مختلف را با هم مقایسه کنید. راجع به این موضوع هم باید گفت، آماری که سرویس هایی مثل moz به ما ارائه می کنند، به صورت نسبی است. یعنی خودِ مثلاً عدد ۲۳ که آتوریتی سایت است، به تنهایی هیچ چیزی را نشان نمی دهد. بلکه در مقایسه با آتوریتی دیگر سایت ها، مخصوصاً سایت های رقیب است که می توان از آن استفاده کرد. پس باید اطلاعات چند تا سایت را این گونه به دست آورده و آنها را با هم مقایسه نمایید. به همین دلیل گفته می شود که نسبی است.

بخش بعدی Quick Downloads نام دارد. شما از طریق این بخش قادرید فایل های خروجی با پسوند CSV را دانلود کنید. مثلاً All Links اطلاعات مربوط به کل لینک های داده شده (ورودی) به سایت را نشان می دهد. Follow Links مربوط به لینک های فالو یا همان Follow است که به سایت شما داده شدند. Linking Domains هم لینک هایی که هر دامنه به صورت خاص داده است را خروجی می دهد. Follow Linking Domains تنها لینک هایی که به صورت فالو هستند و مربوط به هر دامنه اند خروجی گرفته می شود. Top Pages هم صفحات برتر سایت را از نظر میزان بازدید خروجی می گیرد.

بخش Quick Downloads

اما می رسیم به نموداری که از خطوط سبز رنگ و قرمز رنگ به صورت عمومی تشکیل شده است. در این نمودار مراتب افزایش و یا کاهش لینک های داده شده به سایت را می توانید ببینید. خط افقی زمان و خط عمومی کل لینک های داده شده یا حذف شده از یک دامنه را نشان می دهد. لینک های داده شده با رنگ سبز و لینک های حذف شده از سایت پیوند دهنده با رنگ قرمز مشخص شدند.

بخش Discovered and lost linking domains

اگر روی پیوند آبی رنگ بالای این بخش با عنوان Discovered and lost linking domains کلیک کنید، تک تک سایت هایی که به این سایت لینک دادند را می توانید ببیند، همچنین آتوریتی هر کدام از آن ها را. در کل در صفحه مقصد اطلاعات جالبی از تعداد و کیفیت لینک های داده شده یا کاسته شده به نمایش گذاشته می شوند.

بخش بعدی هم که با عنوان Metrics over time دیده می شود، برای دیدن سابقۀ آتوریتی سایت در زمان های مختلف کاربرد دارد. اینکه آیا آتوریتی روال افزایشی داشته تا کاهشی. به صورت پیش فرض Domain Authority انتخاب شده، پس آتوریتی دامنه را روی نمودار نشان می دهد. اما اگر Page Authority را انتخاب کنید، آتوریتی همان صفحه (که معمولاً صفحه اصلی سایت است) و اگر Linking Domains را انتخاب کنید، تعداد لینک های داده شده از دامنه های مختلف را روی نمودار نشان می دهد.

بخش Metrics over time

بخش بعدی Follow vs Nofollow است، که ساختار Follow یا Nofollow بودن کل لینک های سایت را به صورت یک نمودار خطی نشان می دهد. پس با یک نگاه می توان فهمید که چقدر از لینک های داخلی و خارجی ما امکان دنبال کردن به خزنده موتور جستجو را می دهند و چقدر نمی دهند.

Follow vs Nofollow

در ادامه هم ۴ تا جعبه خواهید دید که راجع به هر ۴ جعبه توضیحات کوتاهی را خدمت شما ارائه می کنم.

  • Top followed links to this site : برترین لینک های Follow داده شده به این سایت
  • Top pages on this site : برترین صفحات موجود روی این سایت
  • Top anchor text for this site :برترین متنی که به صورت لینک به این سایت داده شده (لنگر لینک)
  • Linking Domains by DA : ساختار لینک های داده شده به سایت، از نظر آتوریتی دامنه سایت پیوند دهنده (DA)

4 جعبه برترین ها

روی عنوان هر کدام از این ۴ جعبه که به صورت لینک شده هم هست کلیک کنید، صفحه توضیحات بیشتر راجع به همان بخش برای شما باز خواهد شد.

جمع بندی

خوب، این بود از آموزش طریقه استفاده از ابزار Link Explorer که امیدوارم توضیحات آن به حدی بوده باشد که بتواند شما را راضی کرده باشد. هر چند که برای آموزش یک چنین سرویس هایی نیاز است حتی یک کتاب نگاشته شود. ولی تا این حد حتماً کمکی قابل توجه بوده تا در آینده بیشتر و بهتر بتوانید از Link Explorer برای بهینه سازی و افزایش بازدید سایت تان استفاده کنید. در ضمن راجع به این ابزار و دیگر ابزارهای سئو در دیگر پست های WPTutorial.ir بیشتر بحث خواهیم کرد.

۱۳۹۷/۰۹/۱۳
34 بازدید
سئو و بازاریابی
بدون دیدگاه
،

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.

همین امروز سایت خود را بسازید!

🥇 هاست حرفه‌ای همراه با؛ بسته های رایگان ویدیوهای آموزش وردپرس و طراحی سایت !
کد تخفیف 15 درصد : off15wt

خرید هاست و دامین ارزان

هاست فوق العاده