بررسی فعال بودن فشرده سازی GZIP روی سایت

حتماْ شما هم می‌دونید که با فشرده کردن محتوای سایت قبل از ارسال به مرورگر بازدید کننده، دارای مزایای زیادی است. از جمله اینکه پهنای باند سرور حفظ میشه و همچنین سرعت باز شدن صفحات برای بازدید کنندگان هم زیاد میشه. این کار رو حتماً باید انجام بدید و جزء مهم‌ترین کارهایی است که یک مدیر سایت باید در نظر بگیره. حالا در اینجا میخام به شما یاد بدم که چطور چک کنید که آیا GZIP روی یک سایت فعاله یا خیر. این سایت می‌تونه سایت شخصی خودتون باشه. یا اینکه یک سایت غریبه باشه. با ما همراه باشید.

اگر تا همین چند وقت پیش متوجه فعال نبودن GZIP روی سایت تون نشده بودید و اصلاً نمی‌دونستید باید یک چنین کاری رو انجام بدید، حتماْ زمان بذارید و این کار رو بکنید. در خیلی از کنترل پنل‌ها مثل سی پنل، فعال کردن GZIP تنها به سادگی چند تا کلیک راحت است. اما اگر این کار رو کردید و حالا میخاید مطمئن بشید که آیا محتوای سایت شما فشرده میشن یا خیر، بهتره که از سرویسی استفاده کنید که نامش giftofspeed است و در ادامه طریقهٔ استفاده از اون رو به شما آموزش میدم.

یکی از سرویس‌های سایت giftofspeed.com سرویس تست برای یافتن Gzip سایت است. پس به نشونی https://www.giftofspeed.com/gzip-test/ میریم و در صفحه‌ای که باز میشه یک جعبه در بالاترین قسمت وجود داره که باید نشونی سایت رو اونجا بنویسیم و روی CHECK کلیک کنیم.

سایت www.giftofspeed.com

اگر در قسمت نتیجه عبارت «GZIP Is Enabled» نشون داده شد، به این معنا است که GZIP روی این سایت، که می‌تونه سایت شما باشه فعاله و با خیال راحت می‌تونید به بهینه سازی دیگر قسمت‌های سایت بپردازید.

یک آموزش جذاب دیگه!  Minification چیست؟

در روبروی عبارت Original Size می‌تونیم اندازه اصلی صفحه بدون فشرده سازی رو ببینیم. در تصویر بالا عدد ۳۵٫۲ KB رو نشون داده که روبروی GZIP Size(compressed) حجم کاهش یافته رو می‌بینیم که عدد ۹ KB رو زده. در گروه اطلاعات More Information هم اطلاعات بیشتری رو درج کرده. مثلاً‌ Request Time زمان درخواست و Compression Time زمان فشرده سازی رو نشون میده.

به غیر از این سرویس، ممکنه که سامانه‌های دیگه‌ای هم وجود داشته باشه که به جستجوی عبارت GZIP Check توی گوگل به راحتی می‌شه اونها رو پیدا کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.