حذف درخواست ورود اطلاعات FTP در وردپرس

اگر در هنگام به روزرسانی وردپرس یا افزونه های آن با درخواست ورود اطلاعات FTP مواجه می‌شوید و یا در زمان نصب افزونه یا قالب این پیام به شما نشان داده می‌شود، با آموزشی که در ادامه خدمت شما عرض خواهد شد، خواهید توانست این درخواست را غیر فعال کرده و با خیال راحت تر از وردپرس استفاده کنید. وارد کردن اطلاعات FTP هرچند کار ساده ای است، اما برای دفعات زیاد حتماً شما را خسته خواهد کرد. پس با ادامه آموزش حذف درخواست ورود اطلاعات FTP وردپرس همراه ما باشید.

حذف درخواست ورود اطلاعات FTP در وردپرس

حذف درخواست ورود اطلاعات وردپرس FTP

اگر در مواقعی که گفته شد، با صفحه ای مثل تصویر بالا روبرو می‌شوید، دلیلش این است که سروری که هاست شما روی آن قرار گرفته است، دارای تنظیماتی است که به جهت افزایش امنیت سایت برای دریافت اطلاعات اجازهٔ دریافت مستقیم توسط PHP را نمی‌دهد. البته در مواقعی که هاستینگ انجام تنظیمات را به خود کاربر محول می‌کند، کاربر به دلیل عدم دانش کافی تنظیمات را اشتباهی تغییر داده و سبب بروز این مشکل می شود.

به هر حال در هر دو صورت می‌توانید از طرقی که در ادامه خدمت شما عرض خواهد شد استفاده کنید، تا دیگر اطلاعات اتصال FTP از شما دریافت نشود.

ما در اینجا به دو روش متفاوت برای حذف درخواست ورود اطلاعات FTP در وردپرس اشاره می نماییم. روش اول از طریق پرونده پیکربندی وردپرس است که با یک چند خط کد غیر فعال می شود. روش دوم هم وارد کردن اطلاعات اتصال FTP در پروندهٔ پیکربندی وردپرس است که دیگر این اطلاعات از ما دریافت نشود. بلکه از همان جا برداشته شود.

یک آموزش جذاب دیگه!  افزونه های ایرادیابی وردپرس

حذف درخواست اطلاعات FTP در وردپرس

در این روش ابتدا وارد کنترل پنل فضای میزبانی (سی پنل) شده و سپس به File Manager برای مدیریت پرونده‌های سایت خود بروید. حال در ریشه هاست (public_html) به دنبال پرونده پیکربندی وردپرس با نام wp-config.php گشته و آن را برای ویرایش کردن باز کنید.

کدهای زیر را در انتهای این سند جاگذاری کنید و آن را ذخیره کنید.

if(is_admin()) {
add_filter('filesystem_method', create_function('$a', 'return "direct";' ));
define( 'FS_CHMOD_DIR', 0755 );
}

به وردپرس رفته و تست کنید که آیا بدون اطلاعات FTP، وردپرس کارش را به درستی انجام می‌دهد یا خیر. اگر کدهای بالا برای شما کار نکردند باید از کدهای زیر در همان سند پیکربندی وردپرس استفاده نمایید.

add_filter('filesystem_method', create_function('$a', 'return "direct";' ));
define( 'FS_CHMOD_DIR', 0751 );

حالا باید مشکل درخواست ورود اطلاعات FTP وردپرس حل شده باشد و با خیال راحت کارهایی که می‌خواستید را انجام دهید.

ذخیره همیشگی اطلاعات FTP در وردپرس

یک روش دیگر هم برای رفع مشکل درخواست ورود اطلاعات FTP در وردپرس وجود دارد؛ و آن این است که اطلاعات FTP را درون سند پیکربندی وردپرس وارد کنیم تا هر زمان که نیاز به اطلاعات FTP نیاز شد، از همان جا این اطلاعات برداشته شود.

پس مجدد سند wp-config.php را باز کرده و دقیقا قبل از خط زیر:

/* That's all, stop editing! Happy blogging. */

این خطوط را قرار دهید و داده‌های آنها را مطابق با اطلاعات حساب FTP خود اصلاح نمایید.

define('FTP_HOST', 'yoursite.com');
define('FTP_USER', 'Your_FTP_Username');
define('FTP_PASS', 'Your_FTP_password');
define('FTP_SSL', true); // If you can use a SSL connection set this to true

پس اول باید به کنترل پنل خود رفته و از بخش مدیریت حساب های FTP یک حساب FTP ساخته و اطلاعات آن را از قبیل نام کاربری و رمز عبور را در جایی یادداشت کنید و به جای خطوط بالا قرار دهید.

یک آموزش جذاب دیگه!  اتصال هاست دانلود به وردپرس با Hacklog Remote Attachment

در خط اول یعنی ثابت FTP_HOST باید نشانی FTP سایت تان را وارد کنید که می‌توانید همان نشانی دامنه را بدون هیچ پسوند و پیشوند وارد کنید. مثلا wptutorial.ir . برای ‘FTP_USER’ نام کاربری و همچنین ‘FTP_PASS’ رمز عبور حساب FTP را بزنید.

خط آخر یعنی ثابت ‘FTP_SSL’ مشخص می کند که از SSL برای اتصال به FTP استفاده کند یا خیر. اگر قصد عدم استفاده از اتصال امن را دارید، کافی است دو تا خط کج به این صورت // در ابتدای این خط قرار دهید تا تفسیر نگردد.

کار تمام است. حالا سند wp-config.php را ذخیره کرده و از آن خارج شوید. اگر به وردپرس بروید و تست کنید، خواهید دید که دیگر از شما اطلاعات اتصال FTP دریافت نخواهد شد و کار شما ساده خواهد شد.

جمع بندی

این بود از آموزش غیر فعال کردن درخواست اطلاعات FTP برای دریافت افزونه یا قالب و یا بروزرسانی آنها، که در خیلی مواقع جلوی دردسرها بیشتر را می گیرد. به شما توصیه می‌کنیم، همیشه امنیت را در امور مدیریت سایت خود لحاظ کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.