چگونه یک کسب و کار وردپرسی راه اندازی کنیم؟

خیلی از عزیزانی که با نگاه کنجکاوانه به اینترنت نگاه می کنند، در اولین دید به کسب و کارهای بزرگ و کشوری می نگرند که آنها چطور به اینجا رسیده اند و درآمدهای میلیونی و بعضاً میلیاردی دارند! سپس با در نظر گرفتن این موضوع که کاری که آنها انجام داده اند زیاد هم بزرگ نیست، دست به کار شده و شروع به اجرای ایدۀ خود می کنند. حالا بحث ما اینجا این نیست که آیا می توان موفق شد یا خیر. قطعاً با پشتکار و برنامه ریزی دقیق می توان به موفقیت رسید. اما در این مقاله می خواهیم بدانیم که چگونه یک کسب و کار وردپرسی راه اندازی کنیم. آن هم با یک دید واقع بینانه.

چگونه یک کسب و کار وردپرسی راه اندازی کنیم

چگونه یک کسب و کار وردپرسی راه اندازی کنیم؟

اگر به فکر کسب درآمد از وردپرس هستید، خود وردپرس به خودیِ خود برای شما پولی را به حساب بانکی شما واریز نخواهد کرد. بلکه وردپرس یک سکو برای اجرای ایدۀ اینترنتیِ شماست. شما یک ایدۀ خوبی دارید که می توانید روی آن کار کنید و کارتان را شروع کنید. قطعاً انجام این ایده نیاز به یک ابزار دارد. شما می توانید از وردپرس برای این منظور استفاده کنید.

وردپرس یک سکوی انتشار محتوا است. یعنی با استفاده از آن می توانید سایت خود را در کثری از دقایق راه اندازی کرده و پس از آن شروع به انتشار محتوای مد نظرتان کنید. اما کار وردپرس تا همین حد محدود نمی شود. بلکه حتی با استفاده کدها، افزونه ها و قالب های پیشرفته و خوبی که دارد، کارهای بیشتری را با استفاده از وردپرس می توانید انجام دهید.

یک آموزش جذاب دیگه!  راه اندازی فروشگاه ساز اینترنتی با وردپرس

یکی از این کارها راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی است. وردپرس یک افزونۀ حرفه ای به نام ووکامرس دارد که این افزونه هم مثل خودِ وردپرس رایگان و حرفه ای است. البته کمی سنگین است. ولی ارزش آن را دارد که زمان تان را روی توسعه و خرید فروشگاه ساز نگذارید. در این فروشگاه هم می توانید محصولات فیزیکی و هم مجازی به فروش برسانید. از این نظر هیچ محدودیتی ندارید. ولی تنها راه راه اندازی یک فروشگاه با وردپرس به همین جا ختم نمی شود. بلکه محدودیت روش ساخت فروشگاه به ذهن شما بستگی دارد.

اصلاً شاید نخواسته باشید فروشگاهی را راه اندازی کنید. امکان دارد یک ایدۀ بکر به ذهن تان رسیده که با عملی کرده آن بدون اینکه محصولی را بفروشید، بتوانید کسب درآمد کنید. خیلی از کارآفرینان اینترنتی همین کار را کردند. کاری که آنها انجام دادند نو و تازه بوده است. البته برای این که به این حد از توانایی برسید که بتوانید ایدۀ عملیاتی از خودتان تولید کنید، باید دست تان درون کار باشد. یعنی حداقل برای چند ماه با وردپرس و محیط اینترنت کار کرده باشید. همین امر باعث می شود که ایده های خوبی به ذهن تان برسد و قادر باشید حد عملیاتی بودن آن را خودتان تعیین کنید.

یک آموزش جذاب دیگه!  چطور اینترنت باعث ایجاد شغل می شود؟

پس عملیاتی بودن و عملی کردن یک ایده خودش دنیایی کار را می طلبد. همیشه باید بدانید که در هر کاری مشکلاتی وجود دارد. مخصوصاً اگر می خواهید یک کار نویی را بر بستر شبکۀ مجازی انجام دهید. این راه ممکن است بالا و پایین هایی داشته باشد که فقط صبر و پشتکار شما می تواند شما را تا انتهای مسیر هدایت کند. به هر حال وردپرس در این راه به شما کمک زیادی می کند. خود افزونه های وردپرس هم ایده های خوبی به ذهن انسان می اندازد که شما هم حتماً تا به حال از این ایده ها داشتید.

پس برای راه اندازی یک کسب و کار وردپرسی اول باید یاد بگیرید که چطور با وردپرس کار کنید. سایت wptutorial.ir هم آماده است تا تمامی جوانب آموزشی مد نظر را خدمت شما تقدیم کند. بنابراین برای رسیدن به یک کسب و کار حرفه ای و رشد کننده می توانید روی ما حساب باز کنید.

1 دیدگاه برای “چگونه یک کسب و کار وردپرسی راه اندازی کنیم؟”

  1. ramin گفت:

    نکات خوبی رو بهش اشاره کردین
    www.netamoz.org

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.