وردپرس برای همیشه

وردپرس یک روزی کار خود را با یک چند سند کد ساده که آن را تبدیل به یک سیستم مدیریت محتوای ساده کرده بود، شروع کرد. بعد از آن با مشارکت توسعه دهندگان روز به روز به قدرت و کیفیتش افزوده شد تا اینکه چیزی که امروز شاهد آن هستیم، یک CMS قدرتمند و قوی به نام WordPress است. اما هنوز هم در حال پیشرفت و بهبود امکاناتش است که به دلیل وجود همین توسعه دهندگانش است. حالا فرضاً هم که اگر روزی دیگر وردپرسی وجود نداشته باشد، باز هم هستند کسانی که کار توسعه آن را به عهده بگیرند و حداقلش شاخه هایی از وردپرس را برای توسعه در پیش گیرند. که البته بعید است چنین اتفاقی بیافتد. وردپرس با اینکه رایگان است، باز هم برای صاحب اصلی آن، همچنین همکارانش منافع دارد. پس فکر اینکه روزی وردپرس از گردونۀ سامانه های مدیریت محتوا حذف شود هم باطل است.

وردپرس برای همیشه

وردپرس برای همیشه

پس با خیال راحت می شود روی وردپرس حالا حالاها کار کرد و با این سکوی نرم افزاری راه اندازی سایت، سایت های مد نظر خودمان را راه اندازی کنیم. حتی خیلی از شرکت های طراحی سایت با وردپرس برای مشتریان خود سایت راه اندازی می کنند و به آنها می فروشند. این کار به خودیِ خود اشکالی ندارد. برای راه اندازی وردپرس و طراحی های پوسته و انجام تنظیمات اولیه می توان پول گرفت. اما برای خودِ وردپرس نمی توان هزینه ای دریافت کرد. که شاید برخی از طراحان سایت تجاری حتی چنین کاری هم بکنند!

یک آموزش جذاب دیگه!  توسعه دهنده وردپرس کیست ؟

اگر با نصب یک قالب روی وردپرس خود نگران این هستید که در آینده ممکن است با ارتقاء وردپرس قالب شما با مشکل مواجه شود، تا حدی این نگرانی به جاست. اما در آن حد نیست که کلاً سایت تان را از دسترس خارج کند. به روز رسانی خودِ وردپرس و افزونه های آن امری واجب است و در بلند مدت ممکن است با سایت شما ناهماهنگ تر از الان شوند. مثلاً با حذف یک تابع خاص از هستۀ وردپرس، اگر قالب شما از آن تابع استفاده کند، آن قابلیت از کار می افتد. هر چند که توسعه دهندگان ودرپرس بدون اطلاع قبلی این کار را نمی کنند و شما یا هر توسعه دهندۀ دیگری می توانید قبل از بروز چنین اتفاقی از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید.

حالا در این میان شرکت ها و طراحان سایتی هستند که ممکن است برای رفع همین مشکلات، هزینه های زیادی دریافت کنند که غیر قابل قبول است و بهتر است خودتان با بالا بردن دانش برنامه نویسی خود این کار را انجام دهید. این کار شدنی است. پس نگران هیچ چیز نباشید. وردپرس برای همیشه مراقب سایت شما خواهد بود. البته با پیشرفت دانش طراحی سایت این طبیعی است که هر از چند گاهی دستی به سر و روی سایت خود بکشید و حتی قالب آن را هم بهبود ببخشید.

یک آموزش جذاب دیگه!  افزونه های ایرادیابی وردپرس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.