هک وردپرس چیست ؟

حتماً عبارت هک وردپرس را بارها و بارها شنیدید و الان می خواهید اطلاعات بیشتر راجع به آن به دست آورید. برخی از کلمات هستند که معانی چندگانه ای دارند. از جملۀ آنها هک وردپرس است که برای آن به دو مفهوم مختلف در این مقاله اشاره می کنیم. یکی از این مفاهیم مربوط به همان معنایی می شود که تا اسم هک به گوشمان می خورد، به فکر آن می افتیم. منظور همان هک از نوع خرابکاری است. اما مفهوم ثانویه به معنای ایجاد تغییر در هسته و اجزاء وردپرس است که در نهایت باعث انجام کاری می شود که ما به عنوان صاحب سایت می خواهیم.

هک وردپرس چیست

هک وردپرس چیست

هک وردپرس به معنای نفوذ به سایت

این نوع مفهوم از هک وردپرس به معنای ایجاد رخنه یا استفاده از رخنه هایی است که از قبل درون هسته یا افزونه های وردپرس وجود دارد، است. به کسانی که قصد ورود به بخش پیشخوان وردپرس، یا به دست گرفتن کنترل سایت به این شیوه را دارند، هکر گفته می شود. هکرها باید دانش فراگیری داشته باشند و روز به روز به دانش خود اضافه نمایند.

هکرها در بیشتر مواقع از نفوذپذیری های افزونه ها و قالب هایی که به درستی کدنویسی نشدند استفاده می کنند. خیلی وقت ها هم مدیر سایت با عدم دانش کافی چنین امکانی را برای هکرها فراهم می کند که بتوانند به راحتی وارد بخش های ممنوعه گردند. به هر حال این نوع از مفهوم هک کردن به بحث هک کامپیوتری بر می گردد.

هک وردپرس به معنای ایجاد تغییرات دلخواه

اما نوع دیگری از هک وردپرس وجود دارد که برای آن آموزش های بسیاری تولید شده است. مفهوم از این نوع هک ایجاد تغییرات با استفاده از کدهای سفارشی است که معمولاً در هستۀ ورپرس انجام می گیرد. به عنوان مثال اگر خواسته باشید تغییری در نحوۀ ارسال ایمیل برای مدیر سایت ایجاد کنید، باید از هک های وردپرس استفاده کنید. هر چند که ایجاد تغییر در هستۀ وردپرس پسندیده نیست و باعث می شود با به روز شدن های آتی، این تغییرات از بین بروند. اما در برخی از مواقع برای ما مفید بوده و باید از آنها استفاده کنیم. البته حوزۀ این نوع مفهوم از هک وردپرس بسیار گسترده تر از این موارد است.

ما در سایت WPTutorial.ir بخشی با عنوان هک وردپرس داریم که این نوع از آموزش های مربوط به هک وردپرس را در خود جای داده است. به نوعی آموزش های پیشرفتۀ وردپرس درون این دسته قرار می گیرند و انجام تغییراتی که باعث بهبود نحوۀ استفادۀ شما از وردپرس می شوند را آموزش می دهد. در هر صورت این سایت مرجعی کامل برای تمامی انواع آموزش های وردپرس به حساب می آید که به شما توصیه می کنیم با آموزش های تصویری و ویدیویی ما همراه باشید.

۱۳۹۶/۰۶/۲۰

هک وردپرس
بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.