هاست لینوکس یا ویندوز برای وردپرس

اگر می خواهید سایت خود را با وردپرس بسازید، حتماً نیاز به یک هاست دارید. هاست یا فضای میزبانی دارای انواع مختلفی است که توسط مولفه های مختلفی دسته بندی می شوند. یکی از این مولفه ها نوع سیستم عاملِ سرورِ هاست است. از دیگر مولفه ها نوع کنترل پنل هاست است. بر این اساس شما باید طبق نیاز خود یک هاست با مولفه های مدنظرتان را انتخاب کنید. البته نگران نباشید؛ قصد ما گیج کردن شما راجع به انتخاب هاست نیست. بلکه هدف راهنمایی هر چه بیشتر شما برای ساخت سایت با استفاده از وردپرس است. در این مقاله می خواهیم هاست لینوکس یا ویندوز را برای وردپرس بررسی کنیم.

هاست لینوکس یا ویندوز برای وردپرس

هاست لینوکس یا ویندوز برای وردپرس

در همین ابتدا خدمت شما عرض کنم که با رشد فناوری ها امروزه روی هر سکوی نرم افزاریِ می توان انواع مختلفی از برنامه های کاربری را اجرا کرد. مثلاً در مورد موضوع بحث ما، هم روی هاست ویندوز و هم روی هاست لینوکس می توان وردپرس را نصب کرد. اما باید دید کدامیک برای ما بهینه تر هستند.

وردپرس نیاز به یک مجموعه پیش نیاز دارد. این پیش نیازهای وردپرس را در مقالات قبلی خدمت شما توضیحاتش را ارئه دادیم. حالا چه روی سرورهای ویندوزی و چه روی سرورهای لینوکسی اگر این پیش نیازها وجود داشته باشد، وردپرس حتماً کار خواهد کرد. مثلاً وردپرس نیاز به موتور مفسر PHP دارد که روی وب سرور اجرا می گردد. در حال حاضر با بسته های نرم افزاری که برای ویندوز توسعه داده شدند، می توان کدهای PHP را هم روی ویندوز اجرا کرد. حتی روی رایانۀ شخصیِ ویندوزیِ خودتان هم می توانید این کار را بکنید. که آموزش های آن را بعداً در سایت منتشر خواهیم کرد.

یک آموزش جذاب دیگه!  انواع هاست و دامنه

اولین عیبی که ممکن است همین جا برای اجرای وردپرس روی ویندوز پیش بیاید این است که برخی از ماژول های وب سرور مثل mod_rewrite روی ویندوز موجود نیست. از آنجایی که قابلیت پیوندهای یکتای وردپرس هم با این ماژول عمل می کند، پس یکی از ویژگی های بسیار مثبت وردپرس را روی ویندوز نخواهیم داشت! به همین ترتیب ممکن است دیگر قابلیت های وردپرس روی هاست ویندوز دچار ایراد شوند.

از آنجایی که PHP به طور بومی روی لینوکس توسعه داده شده است، بنابراین از سرعت به مراتب بالایی برای اجرای کدهای PHP برخوردار است. بنابراین سایت شما روی هاست ویندوز ممکن است از سرعت کمتری نسبت به هاست لینوکس برخوردار باشد. از طرف دیگر لینوکس به خودیِ خود از پایداری بالاتری برخوردار است. پس سایت شما هم بیشتر در دسترس است.

به طور کلی به دلیل اینکه روی لینوکس تمامی پروژه های باز متن متمرکز شدند، اگر شما برای راه اندازی سایت خود با وردپرس از هاست لینوکس استفاده کنید، هم کمیت و هم کیفیت کارتان به مراتب افزایش خواهد یافت. دلیلی ندارد که شما برای این منظور هاست ویندوز تهیه کنید که در کنار معایب دیگر آن، قیمت بیشتری را هم روی دست شما خواهد گذاشت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.