بررسی اسپم شدن سایت با whatismyipaddress.com

گاهی اوقات موردی که ممکن است ما را نگران کند، این است که نکند سایت یا سایت های ما جزء فهرست سیاه سرویس های اینترنتی قرار گرفته باشد؟! از طرف دیگر ممکن است کنجکاو شده باشیم که یک سایت دیگر هم چنین وضعیتی را کسب کرده است یا خیر. در اینترنت همه کسانی که در آن مشغول به فعالیت هستند، به دنبال راه های اخلاقی نیستند. خیلی ها هم هستند که مدام در حال حمله و سوء استفاده هستند. در این بین سرورهایی هستند که مدام در حال ارسال ایمیل هرز یا اسپم هستند که سرویس های بزرگ اینترنتی امکانی را برای بررسی IP های مختلف به جهت علامت گذاری آنها دارند. در این جا ما می خواهیم با سرویس whatismyipaddress.com آشنا شویم.

بررسی اسپم شدن سایت با whatismyipaddress.com

بررسی اسپم شدن سایت با whatismyipaddress.com

این سایت یکی از بهترین سرویس ها برای بررسی اسپم شدن سایت است. می توانید IP سایت یا سرور سایت خود را وارد کنید و نتیجه آن را شاهد باشید. جالب اینجاست که درست است که این سامانه IP را از نظر ارسال ایمیل اسپم بررسی می کند. اما در بیشتر مواقع وقتی یک سرور اسپم ارسال می کند، می تواند از نقاط دیگر هم مخرب باشد. پس اگر IP رایانه هایی که به سایت شما هم حمله می کنند را درون این سرویس بررسی کنید، می بینید که درون چند تا از پایگاه های دادۀ آن فهرست سیاه شده است!

با رفتن به نشانی whatismyipaddress.com/blacklist-check شما باید IP سرور مورد نظر خود را وارد کنید و روی Check My IP Address کلیک کنید. چند ثانیه صبر کنید. نتیجه به شما به صورت یک فهرست بلند والا نمایش داده می شود. سامانه های مختلفی که این سایت برای بررسی فهرست سیاه بودن سایت از آنها استفاده می کنند، در زیر نمایان می شود. اگر تیک سبز رنگ برای هر کدام نمایش داده شود، به این معناست که آی پی در آن پایگاه داده به عنوان یک آی پیِ مخرب علامت گذاری نشده است. اما اگر با یک علامت تعجب قرمز علامت گذاری شده باشد، قضیه فرق می کند.

بررسی IP سایت برای اسپم شدن

بررسی IP سایت برای اسپم شدن

در خیلی از مواقع حتی وجود دو یا بیشتر علامت تعجب قرمز می تواند نشان از اسپم بودن آن IP باشد که اگر مال شماست، سریعاً باید به فکر تمهیدات لازم باشید. اگر هم IP در اختیار شما نیست، باید از ارتباط با آن خودداری کنید. تا مبادا سایت یا سایت های شما از اثرات بد آن برخوردار شوند.

۱۳۹۶/۱۰/۱۵

سئو و بازاریابی
بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.