چطور اینترنت باعث ایجاد شغل می شود؟

هر تغییر و تحول بزرگی که بشر ایجاد کرد، در پی آن دیگر جوانب زندگیِ او هم تغییر کرد. با ورود شبکه ای به نام اینترنت همه چی تغییر کرد و حتی امر امرار معاش و شغل یابی هم پیروی آن متحول شد. با ورود اینترنت به زندگی ما به همان اندازه که بسیاری از شغل ها را نابود کرد و عواقب آن باعث بی کار شدن خیلی ها شد، بیشتر از آن فرصت هایی را ایجاد کرد تا افرادی که خلاقیت و توانایی بیشتری دارند، بتوانند شغل های بهتری هم برای خود و هم برای دیگران ایجاد کنند. این فرصت های شایسته سالارانه هنوز هم وجود دارند و به همین سبب می توان اینترنت را مهم ترین عامل برای ایجاد شغل دانست که معمولاً دولت هایی مثل دولت ایران از آن کاملاً غافل هستند و تنها به آن به عنوان یک ابزار سیاسی نگاه می کنند!

چطور اینترنت باعث ایجاد شغل می شود

چطور اینترنت باعث ایجاد شغل می شود؟

کارآفرینی به بحث ایجاد شغل و ارزش افزوده گفته می شود که در پی آن رونق اقتصادی و دیگر پیشرفت ها را در پی دارد. قبل از اینکه رایانه و اینترنتی هم وجود داشته باشد، کارآفرینی بود. اما با ورود اینترنت و رایانه به زندگی انسان، شکل و شمایل کارآفرینی تغییر کرد و حرفه ای تر و با سرعت بیشتری شد. رایانه و اینترنت با افزایش توان محاسباتی و همچنین ایجاد محیط ها اجتماعی بر اساس دنیای مجازی، باعث ایجاد چنین رشدی شد و هنوز هم که از ابداع رایانه گذشته است، نه تنها این فرصت کمتر نشده، بلکه روز به روز بیشتر هم می شود.

در کشور ما تقریباً می توان گفت سرمایه گذاری و کار در بیشتر صنایع زیان ده است و به همین دلیل است که کسی رغبت برای ورود به بازار تولید و ارائۀ خدمات ندارد. اما بحث صنعت رایانه و اینترنت متفاوت است. به دلیل رشد روز افزون نقش اینترنت در زندگیِ مردم، روز به روز فرصت های بیشتری تولید می شود تا عده ای از جوانان نخبه و فرصت جو آمده و از این فرصت برای ایجاد کارآفرینی و تولید ثروت استفاده کنند.

یک آموزش جذاب دیگه!  بازار کار وردپرس در ایران

برای این که موفق بود باید چشم تیز بین داشت و همواره در راه کسب دانش و علم عرق ریخت. شاید به راحتی در مورد موفقیت در عرصۀ اینترنت برای کسب درآمد بتوان این ضرب المثل را دوباره تکرار کرد که واقعاً علم بهتر از ثروت است! چه بسا کسانی که با سرمایۀ مادیِ خود سعی در موفق شدن در کسب و کار اینترنتیِ خود داشتند. اما به دلیل نداشتن تجربه و دانش کافی شکست خوردند. حال آنکه کسانی بودند که بدون سرمایۀ مالیِ تنها با پشتکار و کار دانش محور الان جزء کسب و کارهای معروف اینترنتی هستند. اصلاً خیلی از سرمایه دارها با همین طرز فکر که اگر به مانند فلان فروشگاه یا شرکت اینترنتی عمل کنند، موفق خواهند شد، پولِ خود را درون این عرصه می ریزند و بعید هم نیست که موفق نشوند!

نقش اینترنت در تسهیل شغل یابی

همانطور که اینترنت در بیشتر جنبه های زندگی شخصی و اجتماعی وارد شده و تغییراتی در آن ایجاد کرده است، در امر شغل یابی و یافتن شغل دل به خواه هم تغییر ایجاد کرده است. اگر در گذشته برای یافتن شغل، باید به صورت حضوری به مراکز تولید و کسب و کار مراجعه می کردیم و یا در روزنامه ها و مجلات به دنبال آگهی کاریابی می بودیم، در حال حاضر این روال به طور کامل تغییر کرده است. سایت ها، سرویس ها و اپلیکیشن های کاریابی زیادی هستند که امر یافتن شغل برای کارجویان و یافتن نیروی مورد نیاز برای کارفرمایان را ساده تر از قبل کرده است. همین امر به یافتن شغل ایده آل تر افراد کمک کرده است. از طرف دیگر شرکت ها و کسب و کارها با ابزارهایی که در اختیار دارند، نیروی بهتری را یافته و از آن استفاده می کنند.

یک آموزش جذاب دیگه!  راه اندازی فروشگاه ساز اینترنتی با وردپرس

در روز شاید صدها رزومۀ اینترنتی ساخته شده و در اختیار سرویس های واسط گذاشته می شود. حتی خود فرد با راه اندازی یک صفحه شخصی در این محیط خود اقدام به یافتن شغل مورد نظر خود می کند. کافی است مهارت ها و نمونه کارهای خود را درون صفحۀ شخصیِ خود منتشر کند. حتماً کسانی هستند که به آن صفحه برخورد می کنند و با آن فرد و مهارت هایش آشنا می شوند. حتی معمولاً این افراد شغل آزادکاری را هم انتخاب می کنند. یعنی اگر سفارشی به آنها داده شود، آن را در قبال دریافت دستمزد می پذیرند. به این کار آزاد کاری گفته می شود. این نوع شغل در محیط اینترنت بسیار رشد داشته و همگان می توانند از این فرصت استفاده کنند.

در کنار مباحث شغل یابی و راه اندازی کسب و کار شخصی، بحث دیگر مرتبط با شغل، آموزش است. آموزش های کاربردی مورد نیاز برای استخدام یا حتی راه اندازی یک کسب و کار نوپا در محیط اینترنت خود یک فرصت ایده آل و بسیار عالی است که قبلاً در کلاس های موجود در موقعیت های پیرامون شما نبود. حتی آموزش های پراکنده به صورت مقالات آموزشی و ویدیوها و سمینارهای آنلاین، کمک بسیاری در ایده یابی و پول درآوردن از این محیط حاصلخیز شده است. به طوری که هر کسی را به خود جذب کرده و جذابیت های خاص خود را دارد.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی هم از دیگر کارهایی است که در عرصۀ کسب و کار اینترنتی می توان انجام داد. هر کسی هم می تواند آن را انجام دهد. اما کسب دانش اولیه حتماً لازم است. ما در این سایت به شما این دانش را تقدیم می کنیم. لازم است که مقالات و ویدیوهای آموزشی ما را دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.