برای امنیت سایت پیشوند جداول وردپرس را تغییر دهید

پایگاه دادۀ سایت وردپرس مثل مغز سایت شما است. پس هدف خوبی برای هکرهایی است که می خواهند به سایت شما نفوذ کنند. از این رو راه های پیشگیرانه و تدافعیِ بسیاری برای بالا بردن امنیت پایگاه داده وردپرس وجود دارد که یکی از آنها تغییر پیشوند نام جداول در پایگاه داده وردپرس است. اینکه اصلاً چرا باید این کار را انجام داد، موضوع بحث آموزش امروز ما از سایت آموزش وردپرس است. پس با ما همراه باشید.

برای امنیت سایت پیشوند جداول وردپرس را تغییر دهید

برای امنیت سایت پیشوند جداول وردپرس را تغییر دهید

پایگاه دادۀ سایت محل حساسی از سایت ماست که تمامی داده های سایت ما از جمله رمزهای عبور کاربران وردپرس، البته به صورت کد شده، درون آن ذخیره می شود. پس باید محل خوبی برای تست نفوذ توسط هکرها باشد. هکرها معمولاً از طریق تزریق SQL برای ورود به پایگاه داده استفاده می کنند که اگر نام جداول پایگاه دادۀ سایت شما را بدانند، بهتر می توانند به هدف خود برسند.

از آن جایی که پیشوند پیش فرض تمامی جداول وردپرس عبارت _wp است، حدس زدن نام جدولی خاص بسیار ساده خواهد بود. این را هم باید بدانید سایت هایی که با وردپرس راه اندازی می شوند، به راحتی برای همگان آشکار است و نیازی به کنکاش زیادی نیست! پس هکر محترم اول متوجه می شود که سایت شما وردپرسی است. پس از آن تزریق کدهای SQL را روی نام های پیش فرض جدول وردپرس امتحان می کند.

یک آموزش جذاب دیگه!  آموزش کار با افزونه WP Migrate DB وردپرس

پس با توجه به توضیحاتی که تا به اینجا داده شد، شما الان می دانید که چرا باید پیشوند جداول وردپرس را تغییر دهیم. اما برای اینکه بدانید این کار را چطور می توانید انجام دهید، کافی است به مقالۀ آموزشی تغییر پیشوند جداول وردپرس مراجعه کنید و مراحل را یکی یکی طی کنید. البته اگر در زمان نصب وردپرس این کار را انجام نداده باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.