افزایش امنیت سایت وردپرس با افزونه Wordfence Security

امنیت در هر مقوله ای یکی از اصلی ترین مباحث است که در بحث طراحی و راه اندازی سایت هم ما چنین مبحثی را داریم. باید بدانیم که اگر سایت ما از هر نظر عالی باشد، اما امنیت خوبی نداشته باشد، ممکن است هر زمان دستخوش سرقت اطلاعات قرار گیرد و تمامی زحمات ما نقش بر آب شود. وردپرس هم به این بحث بسیار حساس است. تا جایی که اگر سایت شما هم با وردپرس ساخته شده باشد، اصولاً نباید نگران هیچ چیزی باشید! چون خود وردپرس و افزونه های آن تمام کارها را برای شما انجام می دهند. یکی از این افزونه ها Wordfence Security است که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

افزایش امنیت سایت وردپرس با افزونه Wordfence Security

افزونه های امنیتی بسیاری برای وردپرس نوشته شدند، که یکی از بهترین آنها Wordfence Security می باشد. به این دلیل می گوییم بهترین آنها، چون از تعداد کاربران میلیونی آن کاملاً مشخص است و شاید از همین یک شاخص بتوان فهمید که از بهترین افزونه های امنیتی وردپرس است. پس حتماً ما را مجاب می کند که با نصب و انجام تنظیمات آن روی سایت، شروع به استفادۀ از آن نماییم. اما برای کسب اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد می کنیم که با ادامۀ این مقاله همراه باشید، تا با جزئیات بیشتری از این افزونه همراه شما باشیم.

Wordfence Security یک افزونۀ چند منظوره است. یعنی هم یک آنتی ویروس و هم یک دیوار آتش (فایروال) برای سایت شما عمل می کند. این جدای از نرم افزارهای امنیتی است که در سطوح پایین تر روی سرور نصب شدند.

فعال کردن حالت پیشرفتۀ دیوار آتش

با نصب و فعال سازی Wordfence Security نصف کار را شما انجام خواهید داد. پس از آن است که باید برای تقویت هر چه بیشتر افزونه یک سری کارهایی را انجام دهید. مثل فعال کردن حالت پیشرفتۀ دیوار آتش که سبب می شود قبل از اجرا شدن هر کدام از پرونده های PHP وردپرس و افزونه ها و قالب های آن، یک پویش توسط دیوار آتش صورت گیرد تا جلوی دسترسی های مخرب به سایت را بگیرد. این بهترین ترفند برای بالا بردن امنیت سایت تا حد اعلا است. با فعال کردن افزونه این هشدار به شما در بالای تمامی صفحات داده خواهد شد که چطور این کار را انجام دهید. تنها با چند کلیک ساده شدنی است.

یک آموزش جذاب دیگه!  یک دیوار آتش برای وردپرس نصب کنید

مسدود کردن دسترسی ها با فایروال (دیوار آتش)

دیوار آتش Wordfence Security دسترسی ها را براساس IP آنها بررسی می کند و آنهایی که مخرب تشخیص داده شوند، مسدود می کند. مثلاً رباتی با یک آی پیِ خاص سعی می کند که با امتحان کردن رمزهای عبور بسیاری، از طریق صفحۀ ورود به پیشخوان، وارد ناحیه کاربری یکی از کاربران سایت شود. اینجاست که Wordfence دسترسیِ آن را مسدود می کند تا دیگر نتواند به قصد شوم خود برسد. البته تنظیمات اینکه شما چطور می خواهید این کار صورت گیرد از بخش Brute Force Protection قابل انجام است. در آموزش های بعدی راجع به آن بیشتر خواهید آموخت.

پویش کردن سایت

پویش کردن یا همان Scan کردن سایت هم از دیگر قابلیت های امنیتی Wordfence Security است. با استفاده از قابلیت که به صورت خودکار در فواصل زمانی خاصی انجام می شود، افزونه شروع به بررسی همه جانبۀ سایت شما می کند. تا اگر مورد امنیتی ای در هر کجا یافت شد، سریعاً آن را به شما گوشزد کند. یا اگر می‌تواند خودش هر چه سریع‌تر آن را برطرف نماید. این امکان از امکاناتی است که تنظیمات آن را هم خود شما می توانید از بخش Options انجام دهید که می توان تعیین کرد کدام قسمت شامل پویش بشود و کدام قسمت نه!

بررسی فایل هایی که تغییر کردند

یکی از کارهایی که کدهای مخرب روی سایت ها انجام می دهند، این است که کدهای اصلیِ وردپرس و افزونه ها را تغییر می دهند. برای اینکه از انجام چنین تغییراتی مطلع شویم، افزونۀ Wordfence Security سعی می کند این تغییرات را پیدا کند و به ما اطلاع رسانی نماید. پس در اولین فرصت قادریم جلوی تهدید را بگیریم و از خرابکاری های بیشتر جلوگیری نماییم.

نمایش بازدید های آنلاین

در همان لحظه که وارد صفحۀ Live Traffic شدید، تمامی بازدیدها به همراه میزان خطرپذیر بودن هر کدام نشان داده می شود. می توانید از همان جا دسترسی موارد خاصی را مسدود کنید یا اطلاعات بیشتری راجع به هر کدام به دست آورید. مثلاً Whois هر بازدید را کسب کنید. البته خود افزونه آنهایی که خیلی مخرب هستند را به صورت خودکار دسترسی را قطع می کند و به شما اطلاع می‌دهد.

یک آموزش جذاب دیگه!  آموزش افزونه UpdraftPlus

هماهنگ با وردپرس شبکه

افزونۀ Wordfence به طور کامل با وردپرس شبکه یا همان چند سایته هماهنگ است. به طوری که شما آن را نصب می کنید. سپس روی کل شبکه افزونه را فعلا می‌کنید. حالا زمان آن است که از طریق بخش مدیریت مرکزی وردپرس اقدام به انجام تنظیمات و پویش سایت ها از یک جا کنید. دقت داشته باشید که Wordfence Security روی شبکۀ وردپرس برای تک تک کاربران قابلیت انجام پویش و تنظیمات را به صورت جداگانه نمی دهد. بلکه مدیر شبکه است که می تواند این کارها را انجام دهد. ولی به صورت کلی Wordfence Security با وردپرس شبکه هماهنگی کامل را دارد.

عدم کاهش سرعت و کیفیت سایت

با وجود امکانات زیاد Wordfence Security، اما سرعت سایت شما کاهش پیدا نمی کند. به مدد استفاده از تکنیک هایی که سبب افزایش سرعت کار می شود، این افزونه محبوب تر از گذشته شده و هر روز به تعداد کاربران آن افزوده می گردد.

استفاده آسان به همراه آموزش های جامع

با اینکه Wordfence دارای تنظیمات زیادی است. اما استفاده از آن با اطلاع از کارکرد هر کدام بسیار ساده است. همانطور که گفته شد، شما با فعال کردن افزونه نیمی از راه را پیموده اید. اما برای تنظیمات بیشتر کافی است به آموزش های تصویری و ویدیویی ما در دیگر بخش های سایت WPTutorial.ir مراجعه کنید که تا حد یک متخصص امنیت در وردپرس سطح شما ارتقاء پیدا خواهد کرد.

پس با این اطلاعات الان شما می دانید که افزونه امنیتی Wordfence Security چقدر می تواند برای هر سایت وردپرسی مفید و ضروری باشد. البته افزونه های دیگری هم برای این امر وجود دارند که در مقالات دیگر سایت راجع به آنها هم توضیحات کاملی ارائه خواهد شد. پس همچنان با سایت آموزش وردپرس همراه ما باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.