چرا باید نمایش خطاهای وردپرس را فعال کنیم؟

وردپرس هم به مانند هر برنامه ای که با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است، امکان دارد به دلیل وجود خطا در کدهای قالب یا افزونه هایش با خطاهایی مواجه گردد. این خطاها در زمان هایی که یک سایت عملیاتی در حال اجرا است، نباید نمایش داده شوند که خود یک خطر بالقوه امنیتی محسوب می شود. اما در مواقعی که قصد رفع ایراد داریم، باید نمایش خطاها را فعال کنیم تا ببینیم که خطاهایی که PHP می گیرد چیست و چطور باید آنها را برطرف کنیم.

چرا باید نمایش خطاهای وردپرس را فعال کنیم؟

چرا باید نمایش خطاهای وردپرس را فعال کنیم؟

پس همانطور که گفته شد، نمایش خطاها در حالت عادی به جز ضرر در خیلی از مواقع چیز دیگری نصب ما نخواهد کرد. هکرها همیشه دنبال سیگنال های هستند تا بتوانند به اطلاعات مهمی از سایت دست پیدا کنند و یک راه نفوذ به سایت بیابند. نمایش خطاها بهترین سیگنال برای آنها است.

زمان هایی هم پیش می آید که برای سایت ما خطایی پیش بیاید و این خطا از سمت سرور و به دلیل وجود کدهای اشتباه در سایت باشد. در این حالت خطاهایی معمولاً از جنس ۵۰۰ نشان داده می شود که درون مرورگر با صفحه ای سفید رنگ مشخص است. این صفحه سفید رنگ برای رفع مشکل هیچ کمکی نمی تواند به ما بکند. به همین دلیل لازم است تا نمایش خطاهای وردپرس را برای مدت زمان هر چند کوتاه هم که شده فعال کنیم.

یک آموزش جذاب دیگه!  چطور به عنوان توسعه دهنده وردپرس، خطاها و هشدارها را ببینیم؟

برای فعال کردن نمایش خطاهای وردپرس هم از روش های مختلفی می توان استفاده کرد که دو روش از مهم ترین آن هاست:

  • انجام تغییرات در تنظیمات PHP که نمایش خطاها را برای سایت ما فعال کند
  • انجام تغییرات توسط پرونده پیکربندی وردپرس یا همان wp-‌config.php

ما در مقاله آموزشی نمایش خطاهای وردپرس به طور کامل به نحوه انجام این کار اشاره شده است. گاهی از مواقع ممکن است تنها استفاده از یکی از این روش ها کافی باشد. در خیلی از مواقع هم حتی شاید نیاز باشد از روش های کمکی دیگر برای رفع ایراد سایت هم استفاده کنیم.

۱۳۹۷/۰۷/۰۴

هک وردپرس
بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش جامع وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

آموزش افزونه Yoast SEO

درباره ®WPTutorial

WPTutorial یکی از منابع آموزشی جامع و رایگان وردپرس می باشد، که هدف اصلی خودش را به اشتراک گذاری تجربه های وردپرسی و افزایش دانش وبمسترهای فارسی زبان قرار داده است. بر همین اساس هر روزه سعی در انتشار آموزش ها، ترفندها و هک های وردپرس می کند، تا شما بتوانید سایت تان را هر روز بهبود ببخشید.